ישראל שוקרון (68) משוכנע שאלמלא עקשנותה של אשתו, בכלל לא בטוח שהוא היה בחיים היום. לפני כחמש שנים הוא עבר ניתוח, "שאמור היה להיות פשוט יחסית".

למרות זאת, כבר לאחר התהליך, שוקרון סבל מכאבים עזים. שלוש פעמים הוא הגיע לבית חולים בילינסון בפתח תקוה, שם עבר את הניתוח, והתלונן על הכאבים. בדיקות הדם שנעשו לו בכל פעם העידו על החמרה במצבו אבל רק בפעם האחרונה, לאחר שאשתו התעקשה שהוא יאושפז בבית החולים ולא יישלח לביתו, הצליחו הרופאים לאתר את הסיבה – טעות שנעשתה במהלך ניתוח שעבר לפני כחמש שנים באותו בית החולים, לכריתת קטע מהמעי הגס עקב פוליפ.

במהלך הניתוח, כך התברר, פגע במנתח בצינור המנקז את הכליה אל שלפוחית השתן, כך שהוא נחסם לחלוטין, אבל אף אחד מהצוות הרפואי לא זיהה את הפגיעה במהלך הניתוח או אחריו. 
 
"למרות שהניתוח לא אמור היה להיות מסובך במיוחד, בעקבות הסיבוך במהלכו ואיך שהדברים התנהלו אחריו, לא היה חסר הרבה עד שהייתי מגיע לעולם הבא", סיפר השבוע  שוקרון בראיון "למעריב – השבוע". לדבריו, "רק לאחר שאשתי התעקשה, בפעם השנייה שהגענו לבית החולים, וסירבה לקחת אותי הביתה, החליטו לאשפז אותי במחלקה להמשך בירור ורק כמה ימים לאחר מכן הזמינו רופא מומחה שזיהה את הבעיה. לא רק שנעשתה טעות, גם לא זיהו אותה בזמן, צעקתי שם בבית החולים שאני נשרף מכאבים ובכל זאת הם החזיקו אותי זמן רב עד שבדקו את הנושא". 
 
כעת תובע שוקרון את בית החולים, באמצעות עורכי הדין ד"ר אבי רובינשטיין ושמואל יקירביץ. בתביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בכפר סבא, קובע מומחה רפואי לכירורגיה כי  הפגיעה ארעה בניגוד לכתוב בספרות המקצועית, "לפיה נדרשת הקפדה יתרה בזיהוי השופכן לכל אורך הניתוח, והאיבר לא היה צריך להיפגע". מומחה נוסף הוסיף כי אם הפגיעה בשופכן הייתה מאובחנת מוקדם יותר, כך הסיכוי לשמר את תפקודה היה "טוב בהרבה".
 

שוקרון, נהג מונית במקצועו, מתקשה לדבריו, מאז הניתוח,  לבצע את עבודתו. "בהתחלה לא הייתי כשיר לעבוד בכלל, עשו לי ניתוח לתקן את השופכן ולא הצליחו אז היו צריכים לבצע טיפולים נוספים וחודש שלם הייתי בבית עם קטטר. כתוצאה מכל הסיפור הזה נהיה לי בקע, ואחרי שנה נאלצתי לעבור ניתוח נוסף.

כמעט שנה לא עבדתי, ועד היום בעקבות המקרה אני סובל משלפוחית שתן מוקטנת, צריך להגיע לשירותים בתדירות גבוהה, ולכן לא יכול לבצע במסגרת עבודתי נסיעות ארוכות".
 
מבית חולים בילינסון נמסר בתגובה: "כתב התביעה הגיע לבית החולים. נלמד את הפרטים ונערך להגשת כתב הגנה בבית המשפט".