המלצת המג"ד סא׳׳ל גדי דרור: טיול בנחל תקוע



גדוד דרקון מאגד ארטילרי 215 אמון על ביטחון גוש עציון המזרחי - גזרת ההרודיון, אזור המפגיש בין ההר, ספר מדבר יהודה וירושלים. האזור הוא מהמטוילים ביותר באזור יהודה ושומרון וגוש עציון.
סא״ל גדי דרור, מפקד גדוד דרקון, שסוגר את חג הפסח עם לוחמי הגדוד למרגלות ההרודיון, ממליץ על מסלול טיולים אתגרי וציורי - נחל תקוע.

סא״ל דרור מספר על המקום: ״נחל תקוע יורד מאזור בית לחם ומגיע עד אזור מדבר יהודה, שם מתחבר לנחל דרגה, בואכה ים המלח. אפשר להגיע למסלול מאזור היישוב תקוע ולהתפעל מהמדרונות התלולים והמרשימים שעוד עוטים גוון ירוק בימים אלו. בהמשך המסלול מגיעים למערת חריטון, מהגדולות בארץ, הקרויה על שמו של הנזיר המתבודד חריטון, שחיפש שלווה באזור ציורי זה.
 
הוא מוסיף: ״מיטיבי הלכת ביניכם יוכלו להמשיך במסלול המוביל לכיוון נוקדים ומגיע עד ההרודיון - שם, לאחר ההליכה המאומצת, תוכלו ליהנות מרוח קרירה ומנוף מרהיב על כל הסביבה, וכל זה - במרחק של לא יותר מחצי שעה של נסיעה מירושלים.
 
״אנו נמשיך לשמור על האזור ולאפשר לכם, אזרחי מדינת ישראל, ליהנות מהמקומות היפים האלה. חג שמח ושקט לכל עם ישראל!״

המלצת המג"ד סא׳׳ל יניב פרידמן: מסלול בנחל לוץ

 
גדוד הקרקל הוא גדוד החי״ר הראשון המאפשר שילוב נשים באופן מלא בתפקידי לוחמה. הגדוד הצעיר, שחגג לא מזמן עשור להיווסדו, אמון על ההגנה בגבול המערבי וכפוף לחטיבה המרחבית שגיא. הגדוד ייעודי להגנה במרחב זה ומתמחה בלחימה מדברית בגזרה המערבית. הגזרה המדברית שבה הגדוד תופס קו מתאפיינת במרחבים עצומים, ברובם חוליים והרריים, בנחלים ובתצפיות מרהיבות.
 
סא"ל יניב פרידמן, מפקד גדוד הקרקל, סוגר את החג באזור הר חריף יחד עם חייליו, שממשיכים להגן על הדרום גם בחג. באזור יש מסלולי טיולים רבים, והגזרה המדברית היא מקום נהדר לטיול בחג הפסח.
 
סא״ל פרידמן בחר להמליץ על אחד ממסלולי הטיול המועדפים עליו במרחב הגזרה שעליה הוא מפקד - נחל לוץ.
 
"הנחל מתחיל בבורות לוץ ועובר דרך נוף מדהים של עצי אלה בני מאות שנים. בסביבתו אפשר לראות צמחייה צבעונית - קרקש ובוצין, וחיות בר. הכל תלוי בעונה ובמזג האוויר. בדרך יש נקודות מוצלות לפק"ל קפה, ומה בן אדם צריך יותר מזה. אני מאחל חג שמח ובטוח לכל עם ישראל״.

 סא׳׳ל  יניב פרידמן. צילום: דובר צה"ל