ניב אסרף, הצעיר שבדה את חטיפתו באזור חברון בשבוע שעבר, ערך היום (שני) מסיבת עיתונאים בביתו, לאחר ששוחרר בתנאים מגבילים ממעצר. 



אסרף, שהקפיץ  מדינה שלמה על הרגליים, תקף בחריפות את משטרת ישראל ועל פי דבריו, מדובר במחדל משטרתי גדול, לאחר שאלו ניסו לגייס אותו כסוכן סמוי.



"הייתי במשטרת ישראל ולא קיבלתי מענה במשך שלושה-ארבעה שבועות, והחלטתי להיעלם. הייתי בקשר עם קצין במשטרה. קיבלתי איזושהי שיחת טלפון של סחיטה, ואז שאנשים יחפשו אותי. אם הקצין והבלש היו עושים אחת ועוד אחת, הם היו מבינים. לא האמנתי שאמרו לי שהכריזו עליי כחטוף". 



אסרף הוסיף: "נאלצתי להיעלם. אם המשטרה הייתה עוזרת לי לא הייתי מגיע למצב הזה. ארבעה ימים לא היה לי קשר עם העולם. נדחקתי לפינה". פרקליטו של אסרף, עו"ד מוטי יוסף, אמר: "הוא פנה למשטרה לאחר שנסחט, וניסו להפוך אותו לסוכן סמוי, הוא לא דיבר ולא נתן שמות". 



על התנאים בהם שהה הוסיף: "הייתי בתוך השיח וקפאתי מקור ולא אכלתי, אבל זה עדיין עדיף מאשר שאותם גורמים יגיעו למשפחה שלי. מעדיף להיות במעצר ובכלא מאשר שאבא שלי יישב עליי שבעה. קיבלתי טלפון בבוקר והחלטתי להיעלם קצת". 



"אילצו אותי להשתמש בכסף שלי עד שהכניסו אותי לברוך. זכיתי בווינר, הם גרמו לי לשים את הכסף אצלם. הכניסו אותי לברוך, ברגע שהסיפור התפוצץ, פחדתי לצאת לחצר. התקשרתי למשטרה והם טרקו לי את הטלפון בפנים".



לדבריו, הוא אינו מכור להימורים. "היה לי מלא כסף, אבל מכניסים אותך לבור שאתה לא יודע מה לעשות. הם שומעים שאתה זוכה בווינר, באים אליך וסוחטים אותך. הם יודעים שאתה זכית ומכניסים אותך בבור. אם הייתי מביים חטיפה, לא היו תופסים אותי עד עכשיו. אני איש מג"ב ושירתתי בחברון ובשטחים״.



אסרף התייחס גם לטענה שעלתה בתחילה, כאילו כל הסיפור הוא בגלל שחברתו נפרדה ממנו: "הסיפור הזה לא נכון. גם החבר שלי (ערן נגאוקר-י"ע) לא הבין שזה סדר גודל של חטיפה. כשהוא ידע, הוא אמר לשב״כ איפה אני נמצא".



"אבא שלי התחנן לראות את ערן כי הוא ידע שהוא ימצא פיתרון לכל הדבר הזה. היה אפשר לעשות את זה בחצי שעה-שעה. ארבע שעות הוא היה שם. רק בסוף נתנו לאבא להיכנס לערן. אם הוא היה יודע שהכריזו עליי חטוף הוא היה לוקח אותם אליי. צריך לשאול אותם למה לא אמרו לו".



על אותו היום אמר: "ערן חשד בי, אמר לי 'בחורה שאתה יוצא איתה חודש וחצי זה מה שתעשה בשבילה?' כביכול אמרתי לו שרבתי איתה ואני רוצה להיעלם, אבל הוא לא האמין". אסרף גם טען כי בחקירתו הוא לא קיבל יחס הוגן. "כשהייתי עם אזיקים אמרתי לעצמי 'טוב מאוד שאני ככה ולא עם טלית מתחת לאדמה'. אני מצטער, לא תכננתי, שמח שאף אחד לא נפגע. אני מרגיש שאני צריך הגנה. לא מתכוון לצאת מהבית".



אסרף וחברו ערן נגאוקר, שסייע לו במעשה, הורחקו מאזור יהודה ושומרון ל-180 יום והוצא נגדם צו עיכוב יציאה מהארץ. כמו כן, השופט חן אביטל הורה עליהם להפקיד 3000 שקל וערבות של 5000 שקל כל אחד. המשטרה הודיעה כי תגיש נגד השניים כתב אישום אחרי החג וביקשה לשלוח אותם למעצר בית עד הגשת כתב האישום ביום ראשון, אך השופט סרב בטענה שאין הצדקה לכך היות והחקירה הסתיימה ולא הוגשה עדיין הצהרת תובע.



קודם שחרורו סיפר מפקד מרחב שומרון שבמחוז ש"י במשטרה, נצ"מ ישראל טל, כי בחקירתו הכחיש לכאורה אסרף כי ביים חטיפה אולם טען כי החליט להיעלם ועשה זאת באזור קריית ארבע. "כשמוסיפים לך את הדיווח לפיו אסרף לא חזר למה בדיוק הם התכוונו? במיוחד כשמתייחסים גם לרגישות באזור אחרי חטיפת שלושה תלמידי הישיבה".



גורם במשטרה הוסיף כי המשטרה והפרקליטות רואים בחומרה רבה את מעשיהם של שני הצעירים. "כבר מההתחלה ציינו כי מדובר בעבירות חמורות מתחום העוון שהעונש עליהן הינו שלוש שנות מאסר. הפרקליטות מבינה כמונו בדיוק כי יש למצות את הדין במלוא החומרה כנגד השניים. אין כאן עילה להארכת מעצר ולכן בעצת הפרקליטות ביקשנו את שחרורם אולם כתב האישום יוגש בימים הקרובים".