קמו והתהלכו בארץ: קרוב למיליון מטיילים בחרו לנצל את מזג האוויר האביבי ולתור את אתרי הטבע, הגנים הלאומיים, היערות והפארקים.



את היום השמשי בילו משפחות רבות בשמורות הטבע ובאירועים מאורגנים ברחבי הארץ. בחלק מאזורים נוצרו עומסי תנועה כבדים והחניונים היו מלאים עד אפס מקום.



כדי להפיג את החום היו שבחרו לבלות את החג על שפת הכינרת. מתחילת החג בילו בחופי איגוד ערים כינרת מעל ל-55 אלף נופשים. היום (שני) בילו בחופי הכינרת מעל 20 אלף נופשים. באיגוד מדגישים כי למרות מספרם הגדול של המתרחצים בחופים, עדיין ישנו מקום רב למעוניינים לנפוש בכינרת, וממליצים להגיע לחופים: חוקוק צפון, אמנון, צאלון ושיזף-רותם, בהם התפוסה אינה מלאה. 

מבלים את החג בחוף צינברי. צילום: דנה בכר
 
החום השורר בנגב לא הרתיע את המטיילים שארזו את המצות והגיעו עד לחבל יתיר, שם השתתפו היום באירועי הפסח 2,600 אנשים. בסוסיא הקדומה ביקרו למעלה מ-1000 איש שנהנו מחווית חזרה בזמן. שחקני רחוב המחישו את חיי העיירה הקדומה מלפני 1,500 שנים ובמערות צפו המשתתפים במופע אור קולי. לצד הפעילויות לילדים שנהנו מתיאטרון בובות, מעגלי מתופפים וזחילה במערות מסתור, המשפחות חזו בפסיפסים המוצבים במרכז המבקרים. 

"אי אפשר להגיע הביתה. כל הדרכים חסומות"





גם באזור המרכז נרשמו עומסים באתרי הנופש. החניונים בנמל תל אביב וגני יהושע היו מלאים עד אפס מקום כבר בשעות לפני הצהריים. בשל עומסי התנועה הכבדים נאלצה המשטרה לסגור לקראת הצהריים את מחלף רוקח לתנועת רכבים.



ברמת גן נרשמו עומסי תנועה כבדים בדרכים המובילות לפארק הלאומי והספארי. "אי אפשר להגיע הביתה. כל הדרכים חסומות", סיפר תושב המתגורר לא הרחק מהפארק. אחת מהמבקרות בפארק שהגיעה עם נכדותיה, צעדה למעלה מקילומטר ממקום החנייה אותו מצאה במזל רב: "המאמץ של הבילוי המשותף בפסח שווה הכל", היא הסבירה.



פעילויות בנמל תל אביב. צילום: אבשלום ששוני



300 אלף מטיילים בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע



כ-300 אלף מטיילים פקדו את הגנים הלאומיים ושמורות הטבע בכל הארץ. ברשות שמורות הטבע ציינו שתנועה ערה במיוחד נרשמה באתרים בהם התקיימו פעילויות לחג: בגן לאומי קיסריה, שם התקיים פסטיבל העת העתיקה; בגן לאומי אשקלון, שם התקיימו חגיגות היובל לגן ובגן לאומי ממשית, שם התקיים השוק הנבטי. 



תנועה ערה נרשמה גם באתרי המים בצפון: בשמורות הבניאס, תל דן, עין אפק, נחל עיון, שניר ונחל יהודייה ובגן הלאומי חורשת טל. עומסים כבדים היו גם בגנים הלאומיים ירקון אפק, בית גוברין, מערת הנטיפים, עין חמד ופארק אשכול. ברשת חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים לנו כ-110 אלף אנשים, בחניוני הלילה הפזורים ברחבי הארץ.



גם אתרי קרן קיימת לישראל בכל הארץ היו מלאים. כרבע מיליון מטיילים ביקרו ביערות ובפארקים בכל הארץ. באזור המרכז ביקרו למעלה מ-20 אלף מטיילים בחניונים שביער בריטניה. מספר דומה של מטיילים נרשם גם ביער קנדה וכן בבן שמן. יערני קק"ל דיווחו עוד על תפוסה מלאה בנחל השופט ומצפה משואה כבר משעות הצהריים המוקדמות.




טיול סוסים אל הפריחות האביביות במרום גולן. צילום: ויליאם עג'מי



באזור הצפון נרשמו עומסים כבדים במירון, עין זיתים, בית קשת, שער הכרמל ויער עופר. באזור הדרום, כ-400 רוכבי אופניים ורצים השתתפו בשעות הבוקר במירוץ אופקים.



שני אירועים חריגים נרשמו בבניאס ובאזור ים המלח. בשמורת בניאס חולצה מטיילת על ידי יחידת חילוץ גולן, לאחר שנפלה מגובה במהלך טיול בשמורה. היא נפגעה באורח בינוני. אנשי יחידת חילוץ מגילות הוזעקו לטיפול בשני מטיילים, אישה כבת 60 וגבר כבן 67, שסבלו מתשישות, במהלך טיול בנחל דרגה.