חוקרי המשטרה עצרו היום (שני) עשרים מחברי ארגון הפשיעה של משפחת מוסלי, ובהם אלי מוסלי, בחשד למעורבות בשלושה מקרי רצח ובמעשי אלימות נוספים, במסגרת סכסוך הדמים עם ארגון הפשיעה של איציק אברג'יל.



בית משפט השלום בתל אביב החליט להאריך ב-15 ימים את מעצרו של ניסים מוסלי, אביהם של האחים מוסלי. בנוסף בית משפט השלום בראשל"צ האריך ב-8 ימים את מעצרם של חברי הארגון של מוסלי, אביאל ווהל, ניר דבח ומאור כהן. מעצרו של אלעד סרויה הוארך בשלושה ימים.



עצור נוסף יובא מחר בפני שופט. מעצרו של עמור כהן, שנעצר ביום חמישי בנתב"ג, הוארך ביום שישי האחרון בשבעה ימים. בית המשפט התיר לפרסם כי ככל הנראה החשודים קשורים במעורבות לרצח הכפול של דניאל סמארה ואוהד פרנקו בראשון לציון.



ההחלטה לבצע את שורת המעצרים התקבלה בזכות מידע שהעביר לחוקרים עד מדינה שגויס מתוך שורות ארגון הפשע. החקירה, שנוהלה בידי היחידה המרכזית במחוז תל אביב ובמחוז מרכז נמשכה שנה וחצי והפכה היום לגלויה, עם הפשיטה על בתיהם של החשודים, המתגוררים בתל אביב, רמלה ואילת.



פרקליטיהם של החשודים טוענים כי העובדה שהמשטרה מתבססת על עד מדינה, אותו היא מחזיקה בידה כבר שנה, מצביעה על הבעייתיות של החומר שבידה. "המשטרה נתמכת בעד מדינה לא אמין שעדותו מפוקפקת ואת זה נוכיח בבית המשפט בבוא העת", אמרו הפרקליטים.



חשוב לציין כי העובדה שהמשטרה ביצעה את גל המעצרים הגדול במהלך חול המועד נובעת מהחשש שמא חלק מהחשודים ינסו להימלט מהארץ לאחר שהבינו כי נחשפו על ידי החוקרים.



מאבקי השליטה בין שני הארגונים הפכו לאלימים במיוחד לאחר רציחתו של אבי דוד ב-9.10.11, במסעדה בבת ים. דוד, שהשתייך בזמנו לארגונו של אברג'יל, החליט לערוק לאחר מעצרו של אברג'יל עצמו והיחלשות הארגון שהגיעה אחר כך, ולהצטרף אל ארגון מוסלי. חוקרי המשטרה עצרו לאחר הרצח את מוטי חסין, מי שנחשב ליד ימינו של אברג'יל, אך זה זוכה בבית המשפט המחוזי וכעת מתנהל דיון נוסף בעניינו בבית המשפט העליון.



רציחתו של דוד הייתה נקודת השבר הגדולה ביותר בין שני הארגונים, ואחריה, כך חושדים במשטרה, יצאו בארגונה של משפחת מוסלי למסע נקמה ביריביהם. ב-31.1.2012 נורה למוות בר כהן, שפעל בארגונו של אברג'יל, בבת ים. פחות מחודש אחר כך נרצחו ביריות אוהד פרנקו ודניאל סמרה, גם שניהם חברים בארגון הפשע. בכירי ארגון מוסלי שנעצרו אתמול חשודים כי לקחו חלק במעשי הרצח האלה, וכן גם באיומים ברצח, בניסיונות סחיטה ובעבירות חמורות נוספות.



גורם בכיר במשטרה הבהיר כי "מדובר בחומרים שנאספו במשך חודשים ארוכים. למעלה משלוש שנים אנחנו יושבים על הארגון של מוסלי, אבל בשנה וחצי האחרונות אנחנו מתעסקים בחקירה הסמויה הזו, שהפכה אתמול לגלויה". לדבריו, "אנחנו אוחזים בראיות מוצקות".



מפקד ימ"ר תל אביב, נצ"מ גדי אשד, הוסיף: "מדובר בשני ארגונים גדולים ובעלי משמעות מבחינת היקפי הפשיעה שהם מעורבים בה. החקירה התקדמה צעד אחרי צעד בשיתוף בין שתי היחידות המרכזיות משני המחוזות".