על אף האיומים המפוארים מצד ארגון אנונימוס ב״שואה אלקטרונית״, טוענים מומחי סייבר בארץ ובעולם כי בסך הכל מדובר בסערה בכוס מים. "קשה לי להאמין שייגרמו נזקים כספיים. סביר יותר שההאקרים ישנו תכנים בכמה אתרי אינטרנט, אבל אני לא צופה נזק מהותי״, העריך אתמול ראש מרכז המאיצים באוניברסיטת אריאל, פרופ' אהרון פרידמן.
 
פרופ' פרידמן, הנחשב למומחה עולמי בתחום הסייבר ואף ניהל בעבר חברה שעבדה בשירות משרד ההגנה האמריקאי, סבור כי קיים מרחק רב בין הכרזת ארגון ההאקרים למציאות. ״אין סיבה לבהלה״, הוא מרגיע, ״סביר שהם ינסו למצוא אתרי אינטרנט המהווים 'מטרות חלשות' וישתילו כתובות פרו-פלסטיניות. קל יחסית לעשות את זה, וזו דרך נוחה ליצור יחסי ציבור״.
 
לדבריו, אנונימוס אינו ארגון מאורגן והוא כולל בתוכו קבוצות שונות עם אינטרסים מנוגדים: ״ישראל נחשבת למעצמה עולמית בתחום הסייבר, וחלק גדול מהאתרים הממשלתיים מוגנים היטב. תיתכן חדירה בעיקר לאתרים של חברות מסחריות״.
 

עם זאת, פרופ' פרידמן מזהיר כי קיים תרחיש, בעל סבירות נמוכה, כי למתקפה של אנונימוס יצטרף מה שהוא מכנה ״האקר כבד״, שעלול ליצור נזק רב יותר: ״הסבירות לכך נמוכה, מכיוון שהאקרים כבדים אינם מכריזים מראש על מתקפה מתוכננת. הם תוקפים בפתאומיות וללא התראה״. כך או אחרת, פרידמן ממליץ לציבור לכבות את המחשב כשלא משתמשים בו.
״מתקפה מרוכזת מתבצעת באמצעות אלפי מחשבים, והיו מקרים שהאקרים גם שיגרו וירוסים. הסבירות לכך אומנם נמוכה, והפעם זה נראה כמו מתקפה לצרכי יחסי ציבור, אבל ליתר ביטחון עדיף לסגור את המחשבים שאינם עובדים״, הוא מסביר. להערכתו, גם ישראלים פועלים בשיתוף עם אנונימוס: ״אני בטוח שישנם משתמשים ישראלים בארגון, שאפילו פועלים מתוך ישראל עצמה. מי שמשתתף במתקפת סייבר וגורם לנזקים מבצע עבירה פלילית שדינה מאסר״.