בסרטוני וידאו שתיעד ארגון רבנים לזכויות אדם, נראים לוחמים מגדוד 13, מסייעת של חטיבת גולני, באמצע חגיגת "על האש" ומסיבת טראנס בלב מאחז בלתי חוקי שרק שבוע לפני כן נהרס בסיוע אבטחתי של אותו הגדוד.

בסרטון נראים חיילים בלבוש צבאי חלקי, וכן וקצין צה"ל כשהם חוגגים במבנה חדש במאחז לא חוקי, סמוך לכרמי צור, כשבמרחק של מטר אחד קצר מהם נמצאים חורבות המאחז שנהרס לאחר שנבנה באופן לא חוקי. המאחז הישן, וכן המבנה שהקימו החיילים נבנו על אדמות פלסטיניות.

החיילים בסרטון מבלים יחד עם מתנחלים שהקימו את המבנה ההרוס ולצידם כלי רכב צבאי משוריין המחבר את כל החגיגה לרשת החשמל. 
 
בשבוע שעבר פונו מספר מבנים במאחז לוויין של ההתנחלות כרמי צור שהוצבו על אדמות של פלסטינים, ומנעו גישה של פלסטינים לאדמותיהם. המאחז  פונה בהמשך להבטחת המדינה בתגובתה לעתירה של עו"ד רחל ברודסקי ועו"ד קמר מישרקי אסעד, מארגון "רבנים למען זכויות האדם", שמחו נגד הפלישה לאדמות באוקטובר 2014. הם את יצגו הפלסטינים ממשפחת מדייה ומשפחות נוספות בעיירה חלחול, שלאדמותיהן פלשו ישראלים מההתנחלות הסמוכה. 

דובר צה"ל מסר בתגובה: "באירוע המדובר פעל הכוח בניגוד להנחיה שניתנה לכוחות צה"ל שלא לפקוד את המקום, וללא הפעלת שיקול דעת על בחירת מקום האירוע. צה"ל רואה בחומרה את האירוע המדובר ונסיבותיו מתוחקרות על מנת למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד".