הרוג שני באסון שארע במהלך הלוויתו של הרב שמואל הלוי ואזנר ז"ל במוצאי שבת. יצחק סאמעט בן ה-18, שנפצע באורח קשה בעקבות הדוחק בלוויה, נפטר הבוקר (רביעי) בבית החולים בלינסון. היום התדרדר מצבו ונאלצו הרופאים לקבוע את מותו.  הלוויתו תצא ב-15:00 מבית המדרש תולדות אהרון ברחוב מאה שערים בירושלים.



 בבית החולים בלינסון מאושפזים עדיין שני פצועים מאותה הלוויה. אחד הפצועים, קטין, פקח אתמול את עיניו והועבר ממחלקת טיפול נמרץ למחלקת ילדים. גם במצבו של הפצוע השני חל שיפור קל והוא החל לתקשר בתנועות ידיים.




גרבר ז"ל



ההרוג הראשון הוא מוטי גרבר, בן 27 מאלעד, אשר מת מפצעיו עוד באותו היום שבו נערכה ההלוויה. גרבר היה יתום משני הורים ותלמידו של הרב ואזנר, שגם חיתן אותו. הוא השאיר אחריו אישה וילד בן 4. גיסו, בנצי קרומן, נרצח בפיגוע בבית חב"ד במומבאי.


 

אסון בלוויית הענק: צעיר נמחץ למוות במסע הלוויה של פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצוק"ל. >> http://www.kikar.co.il/167911.htmlצפו בתיעוד הבלעדי. (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

Posted by ‎חדשות כיכר השבת‎ on Sunday, April 5, 2015

לאחר האסון עלו טענות רבות על תפקוד המשטרה באירוע: "נערכנו בכוחות ככל שניתן", טענו במשטרה. הרב נפטר בערב החג ועל כן במשטרה טוענים כי ידעו על הלוויה רק במוצאי השבת, ואמרו: "עד השעה חצות, הגיעו כ-30,000 איש להלוויה ולפתע החלו להגיע המונים רבים", סיפרו במשטרה והוסיפו כי הסיבה לצפיפות הרבה שגרמה למותו של צעיר ולפציעתם של רבים היא כי "המקום הספציפי שבו הם נאספו לא היה יכול להכיל את כמות האנשים".