כאלפיים בני אדם ליוו היום (ראשון) אחר הצהריים למנוחת עולמים את מקס סלע (24) משוהם, שנהרג באסון האומגה, באזור האתר ההיסטורי, מאצ'ו פיצ'ו בפרו.
בית העלמין הקטן שבחבל מודיעין היה צר מלהכיל את ההמונים שבאו לחלוק כבוד אחרון לסלע. בין המלווים היו בני משפחה, חברים, קצינים וחיילים רבים, אותם הכיר סלע במהלך שירותו כקצין בהנדסה קרבית. אביו של מקס, חנן, אמר לנוכחים: "כשמאבדים בן זו המכה הקשה ביותר".
במהלך הלוויה החל לרדת גשם זלעפות ואחת מהמלוות קוננה בבכי בקול חרישי: "גם השמים בוכים". אחיו הבוגרים של מקס, שחף ודותן, אמרו בעצב: "איך נפרדים מילד קטן? איך נפרדים מנסיך?".

האח שחף, דיבר בשם האחים והוסיף: "הייתי עבורך דמות מחנכת, הייתי נוקשה אבל הלב היה נמס מולך. אח שבכל יום הולדת מביא לאחיו זרי פרחים, ההורים הם הדבר החשוב ביותר עבורו. ילד של בית ומשפחה. אח קטן שזכה להיות דוד. אח קטן שלי, אוהד אדום בנשמה, חבר שלי. חבריך נשארו איתך עד הרגע האחרון. היה בך שילוב של פתיחות וטוב לב. תהיה איתנו תמיד, כולם ידעו מי זה מקס". 

חברים ובני משפחה מלווים את מקס סלע בדרכו האחרונה. צילום: דני מרון
 
בין המלווים הרבים שמיררו בבכי היו גם חבריו של מקס, מור גנץ ומתן בן שמעון, שהיו איתו במסע בפרו ושבו ארצה היום לפנות בוקר, כדי להשתתף בהלווית חברם הטוב. מור ספד לחברו ושאל:  "לאן אתה הולך? רק עכשיו למדנו לגלוש ולרכוב על סוסים, כבר נחתנו במדינה חדשה. מצאת בדיוק חולצה שתתאים לאחיין הקטן שלך יונתן".

"ידעת תמיד איך לתמוך ולחזק"
 
החבר סיפר על התכניות המשותפות: "בשנה הבאה תכננו לנסוע לאנגליה לראות את מנצ'סטר יונייטד וליברפול. אני תמיד אקח אותך איתי לכל מקום". בן שמעון נפרד מחברו ואמר: "ידעת תמיד איך לתמוך ואיך לחזק, נשענו עליך. לא הפסקת לחייך, השארת אצל כל מי שפגשנו את הקסם שלך, אתה מודל לחיקוי, אתה כבר חסר לנו, הלוואי שנתעורר מחלום הבלהות הזה".
בן שמעון סיפר על המסירות של מקס למשפחתו: "לא צריך מאצ'ו פיצ'ו, גם בלי זה נהנה. אני רציתי להאריך את הטיול ושנחזור אחרי יוני, ואתה לא הסכמת, התגעגעת למשפחה. אתה זה שלא הרשת לנו לעשות ראפטינג ובאנג'י, למה זה קרה לך? ראיתי אותך ברמפה השנייה ואמרתי לך 'ביי, צ'או', מי האמין שאלה יהיו מילות הפרידה. כששמעתי שמישהו נפל, בער לי לבוא ולחלץ אותך אפילו שלא ידעתי שזה אתה. כנראה שהנשמה שלך זעקה לי. אתה תישאר בליבי לנצח".
רב היישוב שוהם, הרב דוד סתיו, ניחם את בני המשפחה ואמר: "במקום לזכות להוביל את מקס לחופה, אנחנו מובילים אותו לקבורה". דרך הטבע היא שבן קובר את אביו וכאן האב והאם צריכים לקבור את הבן. מקס, עם הלב הרחב שלך שלך וטוב לבך, אהבו אותך כולם, אחרי שנפלת מקורס הטיס הלכת להנדסה קרבית, רצית להכיר ולתרום".
הרב סיים בבקשה: "אנחנו מתחננים כשם שהחיילים גילו אחריות כל כך גדולה בעת שירותם הצבאי, גם כשמטיילים, חשוב לעשות הכל באחריות, קדושת החיים היא אחד מצרכי היסוד שלנו".
ראש מועצת שוהם, גיל ליבנה, אמר לנוכחים בלוויה: "אין דבר קשה וכואב יותר לאבא מאובדן של בן. ההורים, שוש וחנן, גידלו שלושה ילדים לתפארת, חינכו את מקס להיות מלח הארץ, בן חם ואוהב, מדריך בצופים, תלמיד בתיכון שוהם, תמיד עושה כל דבר מכל הלב. הבשורה הנוראית קטעה את חג האביב".
בין חולקי הכבוד שהניחו זרים היו גם חייליו של מקס סלע, חבריו ונציגים מקבוצת הפועל תל אביב, שיחד עם אחיו הוא נהג לשבת איתם בשער 13 באיצטדיון בלומפילד ולצפות במשחקיה של קבוצתו.

נפרדים ממקס סלע. צילום: דני מרון
 
דברי תמיכה רבים בהורים השבורים השמיעו גם מתפללים מבית הכנסת בשוהם בו אביו של מקס משמש כגבאי ומקס עצמו נהג לפקוד את המקום עוד מימי ילדותו.
סלע הספיק לטייל בברזיל, ארגנטינה ופרו. רק לפני חצי שנה ביכה בדף הפייסבוק שלו את מותה של הנווטת תמר אריאל במפולת השלגים בהרי ההימלאיה שבנפאל, ביום חמישי האחרון גם הוא מצא את מותו בתאונה מצערת בדרום אמריקה. 
את הידיעה הקשה קיבלו הוריו, חנן ושוש, ועל בית המשפחה נפל אבל כבד. במשך כל החג ביקרו בבית המשפחה קרובי משפחה וחברים, המומים ממותו של הצעיר שרק השתחרר. 
תאונת האומגה התרחשה באזור אתר העתיקות המאצ'ו פיצ'ו, אחד מ-14 פלאי עולם, הפופולרי מאוד בקרב תיירים, בהם גם מטיילים ישראלים. סלע טייל עם שני חבריו ובמהלך המסע שלהם הגיעו לאתר האומגה ״קולה דה מונו״ המוכר, ומסיבה שעדיין לא התבררה, קרסה הרמפה המובילה לאומגה בשעה שסלע עלה עליה - והוא נפל למותו מגובה של כ- 100 מטרים.