סיום חופשת פסח החזירה לארץ עשרות אלפים של ישראלים. ברשות שדות התעופה מציינים היום (ראשון) כי שיא נחיתות והמראות נשבר במהלך ימי החג.



התנועה הערה בנתב"ג הורגשה היטב אמש. כבר בכניסות לנמל השתרכו תורים ארוכים של רכבים, שהמתינו לבידוק הבטחוני. החניונים היו עמוסים, אך ניתן היה למצוא מקומות חנייה פנויים ובשמיים נראה שובל של מטוסים שמחכים לנחיתה.



ברשות שדות התעופה ציינו כי מתחילת חודש אפריל עד אמש בחצות, עברו בנתב"ג 554,880 נוסעים ב-3,548 טיסות. לתנועת השיא בשדה תרמו עשרות אלפי תיירים מחו"ל, שהגיעו לארץ לרגל חג הפסחא. "הסמיכות בין פסח לפסחא יצרה את התנועה הערה של תיירים מהארץ ומהעולם", הסבירו בנתב"ג.



הדיווחים על עיכובים בכמה טיסות מאירופה גרמו לחששות בקרב חלק מהנוסעים, אך לא נרשמו עיכובים רבים והמעבר היה מהיר יחסית.  קלי, ששבה לארץ מפאריז, סיפרה: "נורא חששתי שיהיה כאן צפוף ונמתין הרבה זמן למזוודות, אבל זה הלך מהר, אפילו יותר מאשר ביום רגיל". חיים, ששב מרומא, אמר על רקע גשם הזלעפות שירד בנתב"ג: "לא היו עיכובים מיוחדים. תמיד כייף לשוב הביתה. אבל לא ציפיתי לכזה גשם. צריך לפתוח שוב את המזוודה ולהוציא מעיל".



איריס, שהגיעה בטיסה מלונדון, סיפרה שבתחילה חששה לשוב לארץ ביום האחרון של חופשת פסח, אבל לא ניתן היה לשנות את מועד החזרה, בשל הטיסות המלאות" "זה יצא לטובה. לא הפסדתי מהחופשה וגם אני לא צריכה להפסיד ימי עבודה", היא הסבירה.



תקלות טכניות במטוסים: מאות ישראלים נתקעו בנמלי אירופה



מי שהיו מאושרים פחות היו מאות נוסעים ישראלים שנתקעו שלשום ואתמול במשך שעות ארוכות בנמלי תעופה באירופה, בשל תקלות טכניות במטוסים.


מבול התקלות החל בשבת בבוקר בטיסה של חברה יוונית מרודוס לנתב"ג. המטוס, שאמור היה לאסוף 160 נוסעים לא הגיע לנמל התעופה ברודוס בשל התקלה, והנוסעים, חלקם עם תינוקות, נאלצו להמתין למעלה מיממה לחזרתם לארץ.


 


גם נוסעים בטיסה מכרתים נאלצו להמתין במשך שעות ארוכות, בשל תקלה טכנית במטוס של חברת הצ'ארטר. "יש כאן אנשים שזקוקים לתרופות", סיפרה אחת הנוסעות בנימה של ייאוש וכעס.



בנמל התעופה בוורונה באיטליה נאלצו עשרות נוסעים ישראלים לבלות את הלילה בשינה מאולתרת על הרצפה והספסלים בטרמינל, בשל עיכוב של למעלה מעשר שעות בהמראה של מטוס של חברת צ'ארטר. גם בטיסה של חברת צ'ארטר ליטאית, נרשם עיכוב שנמשך שעות ארוכות, בשל תקלה טכנית.



ציפור פגעה בכנף המטוס, הטיסה עוכבה


לא רק בטיסות השכר היו תקלות, גם בשני מטוסים של חברת אל-אל אירעו בצירוף מקרים נדיר תקלות, ששיבשו את לוח הטיסות. טיסה שהיתה אמורה להמריא מנמל התעופה ברומא בשעה 6.00 נדחתה במשך שעות ארוכות בשל תקלה טכנית, ומטוס שאמור היה להמריא ממילאנו התעכב אף הוא שעות ארוכות בשל ציפור שפגעה בכנף. בעקבות התקלות גם היו איחורים בטיסות מבוקארשט ואתונה ולמרסיי, מכיוון שמדובר באותם מטוסים.



באל על עשו מאמץ להתגבר במהירות על התקלות ולהשמיש בחזרה את המטוסים, באמצעות שליחות אנשי צוות טכני וחלפים. הנוסעים הועברו לנוכח העיכובים הממושכים לבתי מלון.



גם במעבר טאבה שבגבול מצרים נרשמה במהלך ימי חול המועד פסח תנועה ערה. מרשות שדות התעופה נמסר שכ-30 אלף עברו למצרים וחזרה לארץ בתוך שבוע.