פרופסור אמיר חצרוני הוזמן במוצ"ש האחרון לחגיגות המימונה במספר מוקדים בארץ והתקבל בחום ואהבה מהחוגגים בחג של יוצאי מרוקו. חצרוני נסע בצוותא עם מגיש התוכנית "צינור לילה", גיא לרר, בערוץ עשר והשניים חגגו יחדיו עם המארחים את החג.



למרבה הפלא ולאחר אמירותיו הקשות כנגד יוצאי צפון אפריקה, התקבל חצרוני באהבה ונהנה מכבוד שניתן רק לשרים ומכובדים אחרים. באחת המימונות בהן השתתף, התארחו גם חברי כנסת ולמרות זאת תשומת הלב הופנתה לפרופסור הידוע בדעותיו.



כשאחת המשתתפות באירוע המימונה התחבקה על הפרוספור היא אמרה לאחר מכן: "עכשיו בליכוד יחשבו שהשתגעתי". עוד אורח שהגיע לאחת המימונות הוא מוסא אלפרון שראה את חצרוני ואמר: "התנהגת לא יפה בטלוויזיה. בזה שהוא בא לפה ומביע התנצלות, אפשר למחול לו על הדיבור שהוא דיבר בטלוויזיה"



חצרוני אף הועלה על כתפיהם של כמה חוגגים במקרים שונים אך עם כל האהבה שקיבל, היו גם כאלה שלא סלחו לו על התבטאויותיו. אחת מהן היא סטודנטית לשעבר של הפרופסור ממכללת אשקלון שאמרה לו עם חיוך: "אני לא כזאת גאה שהיית המרצה שלי ואני לא מבינה למה אנשים רוצים להצטלם איתך. אני די מתביישת בזה שהיית המרצה שלי ואתה מחבב אותי. אם זה פרימיטיבי להיות מרוקאי ואני בעצמי לא (מרוקאית), מה אתה בא לעשות פה חוץ מפרובוקציות, אני לא מבינה"

חוגגת אחרת שאלה את מה שהרבה אנשים בארץ שואלים בציניות: "מתי אתה עוזב את הארץ?", חצרוני השיב לה ואמר: "בעוד חודש", ובתגובה לתשובתו השיבה: "בשעה טובה".

בסוף הראיון נשאל חצרוני מה דעתו על טקס המימונה והאם הוא ישוב לחגוג בעתיד וענה: "כן. אין לי דבר נגד מרוקאים, אני מסתכל על זה כמו על טקס אנתרופולוגי של שבט באפריקה"
 

מה קרה כשפרופסור חצרוני הגיע לחגוג את המימונה?צפו בניסיונות הסולחה של חצרוני עם העדה המרוקאית

Posted by ‎הצינור‎ on Monday, 13 April 2015