העיתונאית והמגישה רינה מצליח יוצאת היום (שלישי) להגנתה של השחקנית ענת וקסמן, שסופגת ביקורת נוקבת עקב אמירותיה בסרטו התיעודי של דני קושמרו ששודר אמש (שני) בערוץ 2. מצליח צייצה בטוויטר: "מצטערת לא יכולה להצטרף לחגיגות הדברים של ענת וקסמן לא מזעזעים לא חמורים לא גזעניים ולא נעליים. מתקרב היום שלא נוכל להשמיע פה דעה לא ליכודית".


מצליח אף הביעה את דעתה בתוכנית "משעל על הבוקר" ברדיו 103, שהיא נמנית על מגישיה. התבטאותה של וקסמן כללה אמירות כמו: ״אנחנו הבועתיים, התל אביבים, אני מוכנה להכיל אתכם, בואו נדבר. אבל זה גדול עלינו. אלה עמים אחרים, לצערי״.
 
בהמשך התייחסה וקסמן לנתניהו כשאמרה ״אני לא אמליך לעצמי כזה מנהיג״. בעקבות ״סרטון השוקולד״ ודומיו, קישרה השחקנית בין בוחריו של נתניהו ל״גיבורי״ הסרטונים: ״סליחה, אבל ה׳שוקולדים' זה אלו שצועקים 'רק ביבי! רק ביבי!' וקללה. זה נורא פשוט באיזשהו אופן. הוא לא צריך לשכנע אותם. את המשוכנעים לשכנע? הוא רק אומר 'ערבים' והם יוצאים מהחורים. אין עם מי לדבר בכלל״.

לא נמאס מההתנשאות?

סגן השר אופיר אקוניס (ליכוד) התייחס אתמול לדבריה של וקסמן והגדיר את דבריה כאלימות מילולית לכל דבר. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כתב אקוניס: "כמצביע ליכוד -'שיצא מהחורים', כדברי וקסמן, תמיד הייתי גאה בתפיסת עולמי, בדרכי הרעיונית, בניתוח המציאות. המחלוקת האידאולוגית עם השמאל, שתולדותיה כתולדות התנועה הציונית, מעולם לא גרמה לי ולחבריי, לחשוב ולהתנהג, כפי שמתבטאים אחדים מאלה המכנים עצמם 'אנשי רוח'. יאיר גרבוז, עמוס עוז, תיקי דיין, אלונה קמחי, אביב גפן וענת וקסמן".
 
אקוניס הוסיף: "לא נמאס לכם מהאלימות המילולית שלכם? לא נמאס מההתנשאות, מהבוז שאתם רוחשים לציבורים עצומים שלא חושבים כמוכם? הרי הדבר הגזעני ביותר והמכוער ביותר הוא לחשוב שהתרבות שלכם טובה מזו של זולתכם". סגן השר הוסיף והתייחס לתוצאות הבחירות וכתב: "העם אמר את דברו. אשרינו שכך אמר! תתרגלו".
 
ח"כ מירי רגב גם לא נותרה אדישה והוסיפה: "ענת וקסמן שחצנית ואליטיסטית. חוץ מאשר לקרוא לנו עכברים, היא כינתה אותנו בכל כינוי אפשר".
 
 רגב שתקפה ערב הבחירות גם את יאיר גרבוז על נאום 'מנשקי המזוזות' לא עצרה כאן: "מעניין איזו גבינה נתנו לה להריח, שגרמה לה לצאת מהמחבוא שלה ולחשוף את הדמות היהירה והגזענית שלה. די נמאסתם, תלמדו לקבל את החלטת הרוב. אנחנו הליכודניקים, הליכוד בראשותו של נתניהו, נמשיך לפעול למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.
 
 
ינון מגל על השמאל: "כמו חיידק טורף שפוגע במח"
 
ינון מגל (הבית היהודי) התייחס למאמר שפרסם גדעון לוי בהארץ ובפוסט שפירסם בפייסבוק שלו, הוא כתב: "אחרי שגמר להסית את ארופה נגד ישראל, השמאל הקיצוני הישראלי פועל עכשיו לעשות את אותו הדבר באמריקה. האנשים שהמציאו עם שקבעו שהוא צריך מדינה (על אדמות ארץ ישראל כמובן),
עודדו חרמות על המדינה הציונית העלילו עלילות שווא קבעו בשקר שיש פה אפרטהייד, קידמו גינויים נגד ישראל, טסו סביב העולם להוציא את דיבתנו רעה לכל כנס מסביב לגלובוס- חותרים עכשיו לפגוע ביחסינו עם ארצות הברית".
 
ינון הוסיף וכתב: "כמו חיידק טורף שפוגע במח. הטורים האלה מתורגמים יום יום לאנגלית ונקראים בבירות העולם. קשה להעריך את הנזק שהדברים עושים לישראל. בעצם אפשר לראות את מצבנו המדיני והבטחוני. כן, לשמאל הקיצוני הישראלי יש עליו אחריות רבה".