ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שלישי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, והביע את מורת רוחה של ישראל מההחלטה למכור מערכות טילי S-300 לאיראן. נתניהו אמר לנשיא פוטין כי הצעד "רק יגביר את תוקפנותה של איראן באזור ויערער את הביטחון במזרח התיכון".   



נתניהו הוסיף כי  "עסקת מכירת הנשק המתקדם לאיראן היא תוצאה של ההסכם המסוכן המתגבש בין איראן למעצמות. האם גם אחרי עסקת הנשק הזאת יש עוד מי שטוען ברצינות שההסכם עם איראן יגביר את הביטחון במזרח התיכון?". 



גם הקרמלין דיווח על השיחה עם ראש הממשלה, ומסר כי פוטין הרגיע את נתניהו ואמר לו כי "מכירת הטילים לאיראן לא תהווה איום על ישראל", וכי למערכות הללו יש יכולות הגנתיות בלבד. 



במערכת הביטחון מכירים את ההחלטה הרוסית לחמש את איראן במערכות ההגנה המתקדמות נגד מטוסים, והערכה שלהם הייתה כי הדבר יקרה בשנים הקרובות. 

לצד הערכות המצב, חיל האוויר הישראלי קיים בעבר, לפי פרסומים בתקשורת היוונית,  אימון להתמודדות עם המערכת הזו שמהווה מכשול משמעותי,  לדברי גורמי ביטחון, לתקיפה עתידית של ישראל באיראן. עם זאת, לא מדובר במכשול שמכשיל לחלוטין את היכולות של החיל. גורם ביטחוני בכיר אמר אמש ל"מעריב אונליין", כי "ללא ספק מדובר בצעד שצריך ללמוד אותו אולם ההחלטה של רוסיה לצד ההקלות הכלכליות של האמריקאים לאיראן לא פועלת לטובתנו". 
גם שר המודיעין יובל שטייניץ התייחס לצעד הרוסי ואמר כי  "בזמן שאיראן מתנערת מסעיף אחרי סעיף במסגרת להסכם שהוצהרה בשבוע שעבר, מתחילה כבר הקהילה הבינלאומית בהקלות עליה.זאת תוצאה ישירה ללגיטימציה שמקבלת איראן מעסקת הגרעין שנרקמת איתה. במקום לדרוש מטהרן  לחדול מפעילות הטרור שהיא מפיצה במזרח התיכון וברחבי העולם, מאפשרים לה להתחמש בנשק מתקדם, שרק יגביר את התוקפנות שלה". 

גם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי הביע אמש חשש מהחלטת רוסיה להסיר את האיסור למכוראת  מערכות נשק לאיראן, כך הודיע אתמול הבית הלבן.  דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר בתדרוך היומי לעיתונאים , כי הצעד אף עלול לפגוע במשטר הסנקציות שעדיין מופעל כלפי טהרן.