עשרות קרובי משפחה ואזרחים  הגיעו היום (שלישי) להפגנה שאורגנה על ידי הוריהם של הנערות אשר נמצאות במדרשת "באר מרים" בירושלים.



תחילה הגיעו המפגינים לכנסת, על מנת להפגין כנגד אוזלת ידם של גורמי הרווחה והמשטרה. לטענתם, בכל הקשור לטיפול הלקוי בבנות שנמצאות במדרשה ועל פי הטענות, מנוהלות שם כמו בכת.

הפגנה לשחרור בנות מדרשת באר מרים


בשלטים נכתב "לשחרר את הבנות", "רוצה לראות את הבת שלי", "אהרון רמתי, שחרר את הבנות לחופשי", נופר שלי, אוהבים אותך ומתגעגעים" ו-"אוהבים אותך, בת אל".



שירן יהושע, חברתה של נופר וקנין, סיפרה ל"מעריב אונליין": "היא היתה איתי בטירונות לוחמות במג"ב, ילדה אחראית, יצאה לקורס מ"כים, שירתה בירושלים. לפני ארבע שנים ניגשה אליה בחורה והציעה לבוא ללמוד תורה, היא תמיד היתה מסורתית. הוא שאב אותה פנימה. היא התנתקה מהחברים, מהמשפחה, נכנסה לכת שהיא קיצונית ולא נורמלית, היא לא עונה נכון, היא לא חושבת כשהיא מדברת. הקשיים בשירות בירושלים יכולים להביא משברים".



"יהושע הוסיפה: "התאגדנו, כל החברות ממג"ב, בשביל נופר, שהיתה בחורה טובה, אחראית וצוחקת. לא יכול להיות שהיא במצב כזה. היא במצב נפשי מאוד מעורער. הגענו כדי שהיא תראה אותנו. שאולי היא תתעורר מהמקום שהיא נמצאת בו. אני יודעת שהם ערוכים לזה ושאנחנו בדרך לשם ויכול להיות שהיא כן תענה עכשיו". 



לזלי אבנס, חברה נוספת, סיפרה: "עשיתי איתה את הטירונות ביחד. לקראת השחרור שלה שירתנו פה כולן ביחד, אני מניחה שכמו כולם היא קצת מחפשת את עצמה. אני מכירה אותה מהצבא, אחת המצטיינות מבחינת הדרכה, גיבוש, לארגן וכו'. היא היתה מהטובים שיש. לפני ארבע שנים דיברנו בפעם האחרונה, עוד אחות של חברה שלי נמצאת בכת הזאת. זה מרגיש שזה יכול לקרות לכל אחת". 



אבנס הוסיפה באופטימיות: "אני חושבת שזה עניין של זמן עד שהכל יתפרק שם. ראו שהיא זועקת לעזרה בטלוויזיה, הפה אומר משהו אחד והלב משהו אחר. זה יבוא גם בגלל הלחץ מהתקשורת, מכל ההתערבות של כל הגורמים".  



"נופר, אני אנצח את רמתי"



"נופר אמא מחכה לך, אני אוהבת אותך. רמתי, לקחת לי חלק מהגוף, אבל אני אנצח, אני אקבל את בתי חזרה. אביא אותה הביתה", זעקה אמה אל מול הבית. 



חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד), שהגיעה לתמוך במפגינים אמרה: "עם ישראל מחזק אתכם פה. צריך לעשות עם זה משהו. הן צריכות לחזור לחיים. צריך שיתוף פעולה של הרווחה, הבריאות, אני קוראת מכאן לסגור את המכללה ושעיריית ירושלים תבין שבבית הזה פועלת כת. אני מבקשת את עזרת שירותי הרווחה". 



"פניתי אל מכבי אש ולכל מי שיכול לעזור לנו בכלים הקיימים במדינת ישראל. אנחנו דורשים מעורבות מעמיקה. גם הרב עובדיה וגם אלישיב הוקיעו את המקום הזה ואמרו לא לשלוח את הבנות למקום הארור הזה", הוסיפה לביא. 



"אנחנו כולנו צריכים לסגור את המקום הזה. אנחנו צריכים לחוקק חוק נגד כתות, היתה הצעה בכנסת הקודמת, אנחנו נפעל בכל מקום כדי לעשות את זה. אנחנו נתחיל את ההתערבות הציבורית מול כנסת ישראל, צריך להוציא במקביל את הנשים היום. עכשיו לכיוון המדרשה".