בנאום מוקלט שיוקרן היום (חמישי), יום השואה, במצעד החיים שייערך במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין, פונה נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין אל המשתתפים. הנה חלק מדבריו המרגשים: "אנו מציינים בימים אלה 70 שנה לסיומה של מלחמת העולם השנייה. על אף ש-70 שנה עברו, לא שכחנו ולעולם לא נשכח את הפרק האיום ונורא בהיסטוריה האנושית. מצעד החיים הוא הוכחה לחיבור הנצחי בין העבר והעתיד. 
היום התכנסתם פה ותצעדו מאושוויץ לבירקנאו, יהודים ולא יהודים כאחד. אתם מראים לעולם את המשמעות האמיתית של הקשר הזה. צעירים הולכים זה לצד זה עם אחרוני הניצולים שהיו כאן בדיוק לפני 70 שנה. להחיות את הסיפורים, אותם סיפורים של אלה שנרצחו בשל היותם יהודים, בשל היותם שונים. 
אני פונה אליכם הצעירים ומעודד אתכם להוקיר ולנצור את הרגע הזה. הניצולים עכשיו מעבירים לכם את הלפיד של החיים, של האמונה של לעמוד איתן. אחזו את הלפיד הזה גבוה כדי להבטיח שאפילו אם לא נותרו ניצולים חיים בינינו, הזיכרון שלהם תמיד יהיה חלק מחיינו ולעולם לא ייעלם. אני מצדיע לכם וסומך עליכם כי בעודכם צועדים היום, אתם מחויבים לשמר את ההיסטוריה היום ובעתיד.

חברים יקרים, לנצח נשאר מודעים לסכנות. מדינת ישראל לא תשקוט לנוכח כל מה שאושוויץ מסמל; החילול של הכבוד האנושי שנולד בצלם האלוהים, אנטישמיות בכל צורותיה, אידיאולוגיה נאצית וגזענות.
ישראל ממשיכה להילחם נגד כל הרוע הזה ולעולם לא תיכנע. אנו בונים את העתיד שלנו כשעינינו פקוחות לרווחה ואנו ערניים לאיומים. למרות הזוועות של העבר והאיומים העכשוויים, אלה לא יכתיבו לנו את דרך חיינו ולא יעצבו את חיי ילדינו. לעולם נעבוד עבור עתיד טוב יותר".
 
מתוך נאום מוקלט של נשיא המדינה שיוקרן היום במצעד החיים