אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה: הכנסת עורכת הבוקר (חמישי) את הטקס המסורתי "לכל איש יש שם", בסימן "כאב השחרור והחזרה לחיים – 70 שנה לסיום המלחמה".



בטקס השתתפו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין ונשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור. שישה ניצולים הדליקו נרות זיכרון לזכר ששת המיליונים, ולאחר מכן הקריאו חברי הכנסת את שמות קרוביהם שנספו בשואה. 


את הקראת השמות פתח אדלשטיין ואמר: "ננסה לתת פנים ושמות למעמדיה הבלתי נתפסים של השואה". 

נשיא המדינה עלה לנאום אחריו וסיפר: "משפחתי עלתה לארץ רבות לפני השואה, גורלם שפר עליהם והם ניצלו מהצורר הנאצי, אך כאב הקורבנות הוא גם נחלתנו כולנו. גורל משפחתה של רעייתי היה שונה". ריבלין קרא את שמות בני משפחותיהם של שני ידידיו מאיר דגן, ראש המוסד לשעבר ושל הפסל והאמן דני קרוון חתן פרס ישראל ומעצב אולם מליאת הכנסת".

נתניהו סיפר על אביו של רעייתו: "חמי האהוב, שמואל בן ארצי, עזב מפולין לארץ ישראל והגשים את חלומו להיות חלוץ. לימים היה מורה ומחנך והיה היחיד שקיבל את אות האצ"ל ואות הגנה, סופר ומשורר עברי". לאחר מכן הקריא ראש הממשלה את שמות משפחתו של בן ארצי שנספו. 

עוד עלו לנאום: ציפי לבני, שבחרה להקריא שמות של נשים שנספו בשואה, נפתלי בנט, שסיפר את סיפורו של אביו של רעייתו, שעל שמו נקראת בתו של בנט. כמו כן דיברו זאב אלקין ויאיר לפיד.