בנאום שנשא הערב (חמישי) יושב ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג, הוא תקף ברמיזה את ראש הממשלה נתניהו ואמר: "בנינו בית לתפארת בישראל, בית שיש לתת לו וליושביו תקווה, להאמין בו ולהימנע מלטפטף בו פחד אינסופי". 



בטקס נעילת יום הזכרון לשואה לגבורה במוזיאון של קיבוץ לוחמי הגטאות, התייחס הרצוג לאיום האיראני ואמר: "נכון, ימים אלה הם ימים לא פשוטים עבור מדינת ישראל ואין להקל ראש באויבנו מקרוב ומרחוק, ובכך שמדינת סף גרעינית כאיראן מאיימת בהשמדת ישראל.  סכנה אסטרטגית זו אמנם רובצת לפתחנו,  אבל היום בניגוד לחוסר האונים של העם היהודי בתקופת השואה, עומדת לרשותנו ריבונותה של מדינת ישראל, ולצדה צבא חזק ביותר שלא רק ולא יאפשר לאויבינו לממש את השקפת עולמם המעוותת, אלא בשעת הצורך יכה בטרם פורענות". 



עם זאת, הרצוג הדגיש תוך שהוא רומז לדבריו של ראש הממשלה נתניהו אמש בטקס פתיחת יום הזכרון לשואה, כי "חשוב לומר לשונאינו שאל להם להעמידנו במבחן. עם זאת, סבור אני שלא ייתכן שהשיח שלנו ביום השואה יעסוק בחרדת הקיום, שלא נשמע חשש לכך שנהפוך "לאפיזודה חולפת".



הרצוג אף התייחס לפערים החברתיים ואמר: "בצד העצמה הצבאית שהיא חשובה והכרחית - ולא במקומה -  חיונית העוצמה החברתית - הסולידריות הפנימית, ההתמודדות עם הפערים החברתיים, מיגור העוני, וחיזוק החינוך וההשכלה". 



יושב ראש המחנה הציוני אף התייחס למצב רווחת ניצולי השואה, והודה בכשלון של המדינה בטיפול בהם: "צריך לומר ביושר : חוב גדול, גדול מידי, עוד יש לנו לניצולים. חטאנו לפניהם. חטאנו כי נתנו לאלפים רבים מהם להתבוסס בחרפת הרעב והעוני". 

הרצוג הוסיף כי "עלינו לעשות הכל כדי לוודא שאת שנותיהם האחרונות הם יחיו בכבוד וברווחה, עלינו לתעד את סיפורם, להפיג את בדידותם ולהעניק מזור לכאבם".