מסמך פנימי של הפרקליטות שנחשף הערב (שישי) בערוץ 1 חושף כי קיימת תשתית ראייתית ברורה להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, את עוזרו ארז וינר ואת דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו בהדלפות בפרשת הרפז. 



על פי חוות דעת כתובות של הפרקליטות, יש להמליץ להעמיד לדין את השלושה בשל הדלפת הסוד הבטחוני השני בחשיבותו במדינת ישראל. כמו כן חשוד אשכנזי  בחשיפת סודות אודות ארגון שאיננו צה"ל.



ההתפתחות האחרונה בפרשה הייתה לאחר פרסומים באוקטובר 2014 לפיהם תקליטורי DVD ובהם הקלטות מלשכתו של ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, נמצאו בכספת של קצין ביטחון שסיים את עבודתו במשרד, באוגוסט הודיעה המשטרה כי תוכן ההקלטות לא קשור לפרשה 404 - פרשת הרפז. עם זאת, במשטרה מודים כי חשדות לעבירות אחרות לא נבחנו במסגרת הבדיקה.  



הרמטכ״ל לשעבר, גבי אשכנזי, ממתין  להכרעת היועמ״שׁ ביחס לכתב אישום נגדו, לאחר שהמשטרה המליצה בשנה שעברה  להעמידו לדין על גילוי בהפרת חובה, גילוי ידיעה לאדם לא מוסמך ובהפרת אמונים על כך שלא העביר בזמן את מסמך הרפז.



במשרד המשפטים דחו מכל וכל את הדיווח. והדגישו כי טרם גובשה חוות דעת כלשהי בעניין, משום שהפרקליטה היחידה הבוחנת במחוז תל אביב את החומר שהועבר מהמשטרה, עו"ד טוני גולדנברג, עדיין לא סיימה לקרוא אותו. גולדנברג התרעמה על הדיווח ויזמה את הכחשתו. "גולדנברג ממשיכה ללמוד את החומרים הרבים וסיפור חוות הדעת שלה לא היה ולא נברא", מסר גורם במשרד.