מי שחשב שפרשת 242 ("ישראל ביתנו") שהתפוצצה בזמן מערכת בחירות, תתפוגג כמו פרשות אחרות בעבר, יתכן ויתבדה. מפכ"ל המשטרה רנ"צ  יוחנן דנינו חשף היום (שבת) כי בידי המשטרה ישנם שישה עדי מדינה בפרשה: "ישנם בידי משטרת ישראל  שישה  עדי מדינה ועד סוף חודש מאי החקירה תסתיים ויוגשו  המלצות בנושא". 



באירוע "שבתרבות" בבאר שבע הדגיש דנינו כי "בפרשה עם שישה עדי מדינה, כנראה שראיות יש שם, אני אינני זוכר אי פעם תיק עם מספר כזה. הגענו להרבה מאוד חשדות בתחום השוחד,  עם נגיעה בכספי ציבור. ישנם חשודים לא רק ממפלגת ישראל ביתנו". 



דנינו התבקש להתייחס לאמירתו של אביגדור ליברמן כי המשטרה היא של "סוטי מין" ואמר "אני לא שופט אף אחד על דברים שאומר בתקופת בחירות. מוטב שכל אחד יזכור את מעמדו תפקידו, ואחריותו לפני שהוא מוציא הצהרות".  




לא שופט אמירות בזמן בחירות. ליברמן. צילום: פלאש 90


"להתפטר בשלב כזה היה חוסר אחריות"


על חשיפת חקירת "ישראל ביתנו" זמן קצר לפני החירות אמר דנינו: "משטרת ישראל בכל מה שקשור במלחמה בשחיתות שמה אותה בסדר עדיפות גבוה. פרשה 242 כה חמורה ורחבה ונוגעת לכל כך רבה אנשים, אף אחד במדינת ישראל לא היה רוצה שנמתין עד אחרי הבחירות. החלטנו לפתוח בחקירה גלויה כי מדובר באחת הפרשות היותר חמורות". 



 דנינו הפתיע ואמר כי הוא לא פוסל הליכה לפוליטיקה בעתיד, אך הדגיש כי "אני עדיין לא שם". יחד עם זאת ציין כי תפקיד פרקליט המדינה לא מדבר אליו: "זה ממש לא בתוכניות שלי".



רנ"צ דנינו התייחס לפרשות הניצבים הרבות שהודחו ממשטרת ישראל ואמר: "פרשת סגן המפכ"ל ניסים מור היה אירוע קשה עבורי אישית. המינויים הם שלי ואני לוקח אחריות. השיחה איתו היתה לא קלה. זיהיתי קבלת אחריות וכאב מהצד השני על הסיטואציה שנוצרה". על השאלה אם לא היה עליו להתפטר אמר כי "לקחתי אחריות מלאה על התהליך. זה הביא את החשיפה והשקיפות הזו. להתפטר בשלב כזה היה חוסר אחריות. האחריות היא לבוא ולומר יש לנו בעיה. אנו מטפלים בה. הבעיה היא לא נחלתה של משטרת ישראל".

"אירוע הדריסה בירושלים - פיגוע"
 
על ממשיך דרכו בפיקוד על המשטרה (זהות המפכ"ל הבא) אמר "יש לנו מספיק ניצבים וקצינים מוכשרים". עוד אמר כי המפכ"ל הבא חייב להגיע משורות הארגון, והדגיש כי "המשטרה שאעביר לידי הבא בתפקיד היא לא משטרה במשבר".

דנינו עדכן כי אירוע הדריסה בשבוע שעבר בירושלים מוגדר "פיגוע" ואמר עוד כי  "ככל שנכנסנו עמוק יותר לחקירה אפשר לומר היום בצורה מבוססת יותר כי מדובר בפיגוע דריסה".
 
על הפרובוקציות לכאורה של חברי כנסת בהר הבית אמר:  "דאגנו לשקט בהר הבית. המשטרה היא המבוגר האחראי. החלטנו, עם גיבוי של ממשלת ישראל, שלא נאפשר למי שבא להתסיס ולהדליק. היינו מאוד קרובים לתסיסה בקרב המוסלמים. זה כל העולם המוסלמי. ולשם מה?".