מקרה הרעלה שלישי של נשרים בתוך חודש וחצי התגלה היום (שבת). הפעם באזור חולות שונרה, בסמוך להר קרן בדרום.


פקחים של רשות הטבע והגנים גילו באזור נשר תשוש, במצב קשה שנחשד כי הורעל. הנשר הועבר באופן מידי לבית החולים לחיות בר של הרשות והספארי ברמת גן.

במקביל, הפקחים החלו לעקוב אחר הנשרים הממושדרים באזור ולסרוק את השטח, בניסיון לאתר את מקור ההרעלה, או נשרים אחרים שנפגעו. לאחר מעקב אחר אחד מהנשרים הממושדרים נמצאו חלקי פגר של כבשה, החשודים כמקור ההרעלה ובאותו האזור נמצאו גם שתי דיות, רחם ושלושה כלבים מתים. הנשר הממושדר נמצא  חי, אך במצב קשה וגם הוא הועבר לבית החולים לחיות בר להמשך טיפול.
 

צוות בית החולים עבד מסביב לשעון, בניסיון לייצב את מצב הנשר, שסבל מהפרעות בפעילות הלב וטופל באטרופין. לאחר שעות ארוכות של טיפולים מצבו התייצב.
 
הנשר השני, נקבה בת עשר, הגיעה הבוקר לבית החולים, כאשר היא תשושה, מיובשת ובמצב הכרה המשתנה בקיצוניות. היא מקבלת טיפול תרופתי, בניסיון לייצב את מצבה.
 
רשות הטבע והגנים ציינו שלנקבת הנשר הזו יש גוזל באזור נחל עקב, ולכן חשוב שתחזור במהרה לקן. זאת, על מנת שבן זוגה שנותר בקן עם הגוזל לא ינטוש. פקחי הרשות מתצפתים על הקן על מנת לוודא שהגוזל לא יינטש.

דגימות מקיבתו של הנשר המורעל, ושאר הפגרים שנמצאו, כולל פגר הכבשה, הועברו לבדיקה במעבדה לטוקסיקולוגיה במכון הווטרינרי בבית דגן, שם ייקבע בוודאות את סוג ההרעלה ומקורו.
 
בחודש שעבר היו שני מקרי הרעלה חמורים של  נשרים. ב-13 במרץ נחשפה הרעלה חמורה קשה ברמת הגולן, ממנה מתו חמישה נשרים ושתי עזניות.
ב-28 במרץ היתה הרעלה נוספת, הפעם באזור הדרום ואז מתו חמישה נשרים.