אכזבה לצרכני הקנאביס הרפואי ולחקלאים שמצפים לפתיחת השוק: בג"צ החליט הבוקר (ראשון) לבקשת היועץ המשפטי לממשלה לדחות את הדיון בעתירה בנושא הקנאביס הרפואי עד לסוף חודש מאי.



העתירה, שהוגשה על ידי קבוצת המגדלים הנוכחיים של הקנאביס הרפואי, גרמה עד כה לעיכוב ממושך ביישום החלטת הממשלה מלפני מספר שנים על פתיחת הענף וכעת צפוי עיכוב נוסף.



עו"ד חגית ויינשטוק, ממשרד ויינשטוק- זהבי, המייצגת חקלאים וחולים הפועלים לפתיחת הענף, אמרה שהסחבת שנוצרה היא בלתי נסבלת וגורמת לפגיעה קשה בחולים ובחקלאים."יש כאן פוטנציאל לא ממומש של הגדלת הענף בסדר גודל של מאות מיליוני שקלים, תוך תוספת מקומות עבודה והכנסה למדינה".



לדברי עו"ד ויינשטוק, החקלאים והצרכנים הגיעו לגבול הסבלנות ובכוונתה לפנות בעתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי, בדרישה שהמדינה תממש ללא שיהוי את החלטות הממשלה ותוציא את שורת המכרזים להכנסת גורמים נוספים לגידול, עיבוד, שיווק ובדיקת הקנאביס. "אין שום סיבה להמתין באין מעש לתוצאות הדיון בבג"צ ויש לצאת לדרך", היא הוסיפה.



היא הוסיפה ואמרה: "בכוונתו לפעול לכך שהמדינה תוביל תהליך של "מדיקליזציה" של הקנאביס הרפואי, כך שכל מי שזכאי לקנאביס במרשם רופא אכן יקבל אותו".