פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית המשפט לתעבורה בבאר שבע שני כתבי אישום בגין שני מקרים מצערים של תאונות קטלניות בהן היו מעורבים פעוטים שנדרסו למוות על ידי אבותיהם, בשוגג, על ידי נסיעה רשלנית לאחור.



במשרד המשפטים מכנים את התופעה ״תאונות חצר״, ואומרים כי כתבי האישום שהוגשו הם חלק ממלחמה בתופעה.



מכתבי האישום שהוגשו עוסקות בתאונות, במסגרתן שני ילדים קטנים, בגילאי 1-3 שנים, נפגעו בקרבת ביתם על ידי כלי רכב הנהוגים על ידי אבותיהם שנסעו לאחור, לא הבחינו בילדיהם ודרסו אותם למוות. כתבי האישום מייחסים לשני הנאשמים עבירות של גרימת מוות ברשלנות ועבירות לפי תקנות תעבורה.



עו"ד ואדים סיגל, הממונה בפרקליטות מחוז דרום על תיקי תאונות דרכים קטלניות, מציין כי שני כתבי האישום שהוגשו הינם חלק מהמאמץ המשותף להגנה על שלום הילדים ולמיגור התופעה של תאונות חצר.



לאחרונה, הרשיע ביהמ"ש לתעבורה בבאר שבע אב בגרימת מוות ברשלנות של בנו, כבן 18 חודשים, וזאת עקב כך כי נהג ברכבו לאחור מבלי שבדק כי לא נשקפת סכנה לבנו וליתר הילדים, אשר שהו ליד הרכב.



בית-המשפט הדגיש כי במקרה בו אדם נוהג ברכבו לאחור בקרבת ביתו, כשהוא מודע לנוכחות של ילדים בסביבתו, חלה עליו חובת זהירות מוגברת והוא נדרש לנקוט בכל האמצעי העומדים לרשותו כדי למנוע אפשרות הפגיעה בילדים.