טקס הנחת דגל הלאום על קברי חללי משטרת ישראל התקיים אמש (ראשון) בחלקת המשטרה, בהר הרצל, ירושלים.



האירוע נערך במעמד המפכ"ל, רב ניצב יוחנן דנינו ובהשתתפות נציב שב"ס, רב-גונדר אהרון פרנקו, מ"מ הסמפכ"ל, ניצב בנצי סאו, נציגי ספ"כ משטרת ישראל והמשפחות השכולות.



במהלך הטקס הונחו דגלוני מדינת ישראל על כלל הקברים בחלקה המשטרתית ע"י שוטרי ישראל. המפכ"ל הצדיע ל-1,431 השוטרים שנפלו על משמרתם וקבורים בחלקה ואמר: "הם נקטפו בטרם עת והותירו אחריהם רעיות ובעלים הלומי יגון, אב ואם אכולי כאב וצער, ילדים ותינוקות קטנים שלא יזכו להכירם".



דנינו הוסיף: "פניהם ושמותיהם, מייצגים את החברה הישראלית על כל מגזריה ועדותיה. תפקידיהם ודרגותיהם מייצגים את קשת הפעילות הרחבה של משטרת ישראל, בהגנה על בטחונו האישי ושלומו של האזרח. זכרונם ומורשתם נטועים היטב בליבנו, בלב הארגון, ובערכיו של כל שוטר וקצין, כל לוחם, כל מתנדב וכל גמלאי שחל משטרת ישראל". 




הטקס בהר הרצל. צילום: דוברות המשטרה



למשפחות השכולות אמר המפכ"ל: "ביום הזיכרון, כבכל ימות השנה, ניצבת המשטרה לימינכם, מחבקת אתכם חיבוק אמיץ ושולחת לכם את רגשי הוקרתה. משטרת ישראל מצדיעה לנופלים. יהי זכרם ברוך".



החלל האחרון של משטרת ישראל הוא רס"ר עופר קנריק ז"ל, סייר במרחב מוריה שנהרג לפני פחות משבועיים בעקבות תאונת דרכים עת היה בדרכו לטפל באירוע. הוא נטמן בחלקת המשטרה בהר הרצל.