משבר בתי הזיקוק בחיפה והניגודים בין דוחות משרדי הממשלה, ממשיך להסעיר את תושבי חיפה והעומד בראשה, יונה יהב, שניפק היום (שני) התבטאות חריפה מאוד בה אמר שכיוון ואין כעת ממשלה שהושבעה בישראל, הוא מתכוון לטפל במשבר בתי הזיקוק בחיפה במו ידיו.
יהב התראיין היום לתוכנית משעל חם עם ניסים משעל ב-103FM ואמר: "בהיעדר ממשלה, אני פועל. ככה עשיתי במלחמת לבנון השנייה, בשריפה (בכרמל) וכך גם הפעם. זה משבר ולנהל משבר אנחנו יודעים".
"התחלנו את המאבק הבוקר ב-4:30, גם היום שלחתי משאיות לחסום את הכניסה למפעלים, זה די אלים מצדי ולא מתאים לי, אבל נמרח זפת על כל העיר הזאת, שעשתה מהפך חסר תקדים. רק בארבע השנים האחרונות פתחנו 100 גני ילדים וזה מאוד משמעותי. משרד הבריאות שכל השנים העביר לנו נתונים מאוד מחמיאים על ירידת התחלואה, מראה לנו נתונים אחרים".

"תגיד לי אתה, האם צלצל מישהו ממשרד הבריאות או מהמשרד הגנת הסביבה כדי להתראיין? האם מישהו הגיע להסביר לנו, הנתינים, מה ניתן לעשות. מדי מספר חודשים מתייצבת פה צמרת הביטחון והצבא, לדבר איתנו על תרחישים צבאיים, אבל על החלק הבריאותי - לא". 

 


"תושבי חיפה נושמים אויר נקי, אמרתי את זה על סמך מסמכים שקיבלתי ממשרד הבריאות והסביבה. אלו מסמכים שהמדינה נתנה והתהפכה, היא חייבת לנו הסבר. אם הדוח האחרון הוא נכון, הסתירו מאיתנו נתונים. הסתדרות הרופאים מעולם לא לקחה צד בדברים אלה, אבל פתאום יצאה בהכרזה חד משמעית שלא היו דברים מעולם?".
 
מי שם אותך לקחת את החוק?
"והיה והממשלה לא תהיה במקום שהיא צריכה להיות, אז בעל 'הבית השתגע'. אני אעשה את המוטל עליי, אשתי פסיכיאטרית, אני הקליינט הכי טוב שלה". 
לסיכום אמר יהב: "ממש לא מסוכן לגור בחיפה, היום המשרד להגנה לסביבה פרסם נתון כי זיהום האוויר ירד ב-70 אחוז בקדנציה שלי. הזיהום ירד בגלל ירידה בכמות מספר הרכבים".