ארגון הנשים "נשות הכותל", המורכב בעיקר מזרם רפורמי של רבות, עורר הבוקר (שני) סערה גדולה מאוד בכניסה לכותל המערבי בירושלים.



הכל החל כאשר נשות הארגון ניסו להעביר ספר תורה מעזרת הנשים למתחם הגברים במהלך ביקורן במקום, על מנת להתפלל בראש חודש אייר. כאשר ניסו לעשות זאת, פרצה במקום מהומה מצד מתפללים אשר הגיעו ומנעו בגופם את האפשרות לעשות זאת. זוהי אינה הפעם הראשונה שחברות הארגון מעוררות פרובוקציה, שלטענתן, צריכה להיות מותרת להן כחלק מהשיוויון בין המגדרים. הספר, אשר הובא למקום על ידי תורם, נפל על הרצפה במהלך המאבק, מה שגרם לאותו אדם להכריז על צום.



רב הכותל, הרה"ג שמואל רבינוביץ אמר הבוקר (שני) כי "הבוקר קרעה עמותת נשות הכותל קרע נוסף במרקם העדין של הכותל המערבי. ספר תורה הועבר בביזוי, כאילו היה חפץ מיטלטל. מדובר במהלך פרובוקטיבי שכל עניינו להבעיר את הכותל (יעידו המצלמות הרבות שהוזמנו לתעד את האירוע), ואכן - "הצליחו" נשות העמותה לעורר עליהן את זעם המתפללים ובעמל רב של משטרת ישראל ועובדי הכותל נמנע עד שפיכות דמים של ממש".

רב הכותל המערבי שליט"א מגנה בתוקף את ביזוי ספר התורה על ידי עמותה שולית שנלחמת את מלחמותיה על גבם של מתפללי ומבקרי הכותל,  אשר יודעים להניח את העדפותיהם האישיות מאחור ולהרכין ראש בפני מסורת הדורות הארוכה של הכותל המערבי. אוי לאותה בושה. אוי לאותה חרפה".
"אני קורא למזכיר הממשלה ולשר לעניני דתות הרואים את  החרפה והכוונות הפרובוקטיביות של קבוצה זו לתקן את התקנות של המקומות הקדושים בדחיפות על מנת למנוע בעתיד חילול הקודש. רב הכותל המערבי הרה"ג שמואל רבינוביץ מוסיף כי הוא משתתף בצערו של תורם ספר התורה שנלקח לעזרת הנשים שהיה באותה שעה ברחבת הכותל המערבי וזעק בכאב על חילול הקודש. כשהוא מציין שהוא מקבל על עצמו לצום כדין ספר תורה שנפל".

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל: "רב הכותל משתלח בנשות הכותל משום שאנחנו היחידות שלא מוכנות להיכנע להקצנה הדתית המשתלטת על הכותל. אנו תובעות  מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להבהיר לשריף רבינוביץ' שמדינת ישראל היא מדינת חוק, ושהחוק מתיר לנשות הכותל לקרוא בתורה. על ראש הממשלה לרסן את רב הכותל ולעצור לאלתר את ההסתה שלו כנגד קבוצת נשות הכותל".