במשרד הבריאות הודיעו הלילה (שלישי) כי בדיון שערכו בנושא תחלואת הסרטן בחיפה,  הוצגו נתוני רישום הסרטן הלאומי, אשר הציגו עודף תחלואת סרטן בכלל, ובפרט סרטן ריאות במבוגרים באיזור חיפה. בנוסף הודיע המשרד כי אין עדות לעודף תחלואה בסרטן בגיל הילדות באיזור. מנכל משרד הבריאות ימשיך לקיים דיונים בנושא עם מומחים נוספים ולבחון את הנתונים, כך נמסר. 
 
בארגונים הסביבתיים טענו הבוקר כי אין כל שינוי בעקבות הודעת משרד הבריאות שכן הנתונים אודות הקשר בין זיהום האוויר באיזור - לתחלואה בכלל, ולתחלואת סרטן במבוגרים בפרט, נותרה בעינה. יצויין כי אכן במשרד הבריאות הבהירו כי השינוי בנתונים נוגע רק לתחלואת סרטן אצל ילדים, וכי בקרב מבוגרים באיזור קיים עודף בתחלואת סרטן. המשרד גם לא ביטל את עמדתו בנוגע לקשר שבין הזיהום לבין התחלואה גם במחלות אחרות. בארגונים הודיעו כי יוסיפו להילחם על חייהם של רבבות מתושבי האיזור ועל בריאותם, ולמניעת תוכניות הרחבת התעשייה המקודמות בימים אלה.
"אנו מצפים ממשרד הבריאות לנהוג על פי עקרון הזהירות המונעת, ובוודאי שלא לעשות הבחנה בעקבות גיל החולים- כל עוד אינם מציגים תוצאות חד משמעיות וממצאיהם עדיין מעידים על קשר ישיר בין בז"ן לסרטן ", אמר הבוקר מור גלבוע מנכ"ל ארגון 'מגמה ירוקה', "הרי מה שאומרים, נכון לעכשיו הוא שלכל הפחות אותם ילדים יפתחו את המחלה בשלב מאוחר יותר בחיים או ישארו יתומים כשהוריהם יחלו". 


"נמשיך להיאבק בזיהום שיוצרים המפעלים". מפעלים באיזור חיפה. צילום: באסל עווידאת, פלאש 90 
 

עוד הוסיף גלבוע: "אנו קוראים לתושבי חיפה ולציבור הרחב להביע סולידריות ולהצטרף למאבק בעצירת התעשייה המזהמת, ולא לנוח עד שנשים סוף למחדל הסביבתי והבריאותי שנקרא בז"ן. הצעד הבא בו ייבחנו יונה יהב, משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה יהיה כשידאגו להביע את עמדתם במועצה הארצית לתכנון ובנייה, ויפסלו את התוכניות להרחבת התעשייה שיתקיימו בחודש הבא". 

הארגונים הסביבתיים: "לא מתכוונים לעצור" 
 
יהב הודיע הבוקר בעקבות הודעת משרד הבריאות: "מזה שבוע עוברים תושבי חיפה טלטלה רגשית על ידי פקידי מדינה מבולבלים וחסרי אחריות. לפני שעות ספורות, כגנבים בלילה, הוציא משרד הבריאות הודעה רפה ומתנצלת שאומרת במילים אחרות ״טעינו״.  אני פונה למבקר המדינה לבדוק את השערורייה שהייתה כאן בשבוע שעבר. אני קורא למנכ״ל משרד הבריאות לספק תשובות ברורות ולמשרד האוצר לאמוד את הנזק שנגרם לעיר בשבוע האחרון ולהשקיע בהתאם משאבים באיכות הסביבה במפרץ חיפה". 
עופר ברקן, פעיל סביבתי אשר עמד בשבת האחרונה בראש המחאה שנערכה בחיפה בנושא, טען הבוקר : "משרד הבריאות נסוג מהודעתו על הקשר בין תחלואת ילדים מסרטן לבין זיהום במפרץ חיפה. המשרד לא נסוג מהקשר בין תחלואת ילדים בשאר המחלות, או מחלות מבוגרים בכלל בהם סרטן ריאות, שד ולימפה, מחלות לב ונשימה. שלל מחקרים מצביעים על קשר, בין השאר של משרד הבריאות עצמו, ואסור להתעלם מכ
 
"אין בהודעת משרד הבריאות שום שינוי מהקו בו אנו נוקטים", הוסיף ברקן, "וצר לנו שראש עיריית חיפה מושך את צעדיו, אשר מלכתחילה היו חסרי משמעות משפטית, סביבתית ומעשית. אנו הפעילים והארגונים לא מתכוונים לעצור. בימים אלה חוברים אלינו כוחות חדשים כגון התנועה הירוקה, אגודות סטודנטים, קבוצות תושבים נוספות בקריות, בעתלית ועוד. אנו מתכוונים להמשיך את צעדי המחאה", אמר ברקן.