בני משפחת מוחמד אבו חדיר, שנרצח בקיץ האחרון בהיותו בן 16, הביעו הבוקר (שלישי) זעזוע מהידיעה שבנם צורף לרשימת נפגעי פעולות האיבה באתר הביטוח הלאומי ובאנדרטה לזכר נפגעי פעולות האיבה בהר הרצל.

"איך עושים דבר כזה מבלי לדבר עם המשפחה", התלונן חוסין אבו חדיר, אביו של הנער, שנחטף ונשרף לפני תשעה חודשים על ידי יוסף חיים בן דוד ושני קטינים נוספים, שטענו לאחר מעצרם כי עשו זאת על רקע חטיפתם ורציחתם שלושת הנערים הישראלים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.
 
האב, תושב שועפאט שבמזרח ירושלים, הוסיף בתגובה: "אין לנו עניין בהכרה ממדינת ישראל או בכספי הביטוח הלאומי. אנחנו רוצים ששלושת הנאשמים ששרפו את מוחמד יקבלו את העונש המגיע להם. רוצים צדק".
 
לדברי האב, "ישראל מנסה ליפות את עצמה בעיני העולם לאחר הפשע הנוראי הזה שבמהלכו שלושה מתנחלים שרפו למוות את בני כשהוא בחיים. הם מנסים להראות שמדובר במדינה דמוקרטית. אנו מסרבים שהבן שלנו יהיה ברשימה של הרוגי פעולות האיבה, כי הדבר לא ישנה מהמציאות הגזענית של הכיבוש הישראלי על כל מוסדותיו".
 

אבו חדיר סיפר, כי צירוף שם בנו לרשימת נפגעי פעולות האיבה הוא "צביעות למטרת תעמולה". לדבריו, "עוד לפני שהם צרפו את שמו של בני לרשימת הנפגעים, משטרת ישראל הכריחה את המשפחה בנובמבר שעבר' להסיר את תמונת מוחמד מעל כניסת הבית בשכונת שועפאט", אמר האב. "המשטרה אף איימה לקנוס אותנו ב-2000 שקלים על כל יום בו תישאר תמונת מוחמד מודבקת בכניסה לבית", הוסיף האב.
 
אבו חדיר דרש משפט צדק לרוצחי בנו: "כיום אנו רואים משפט לכאורה שבו מנהלים משחק תיאטרלי כדי להשתיק את העולם", הוסיף האב. "12 ישיבות נוהלו מאז רצח בני כדי לשמוע את העדים, למרות שהמתנחלים הודו בפשע הנתעב שעשו, אך חזרו בהם לאחר מכן. זה תשעה חודשים ממשיכים בתי המשפט בישראל לנהל הליכים ממושכים".

"הופתענו וכעסנו מאוד, על צירוף מוחמד לרשימת הנפגעים מבלי להתייעץ עם המשפחה"
 
האב אמר בכעס: "כל פלסטיני שמובא למשפט, נגזר דינו מיד, ואילו בסוגיית בני מוחמד הדבר רק הולך ומתארך. זה מראה את הגזענות של ישראל, שמנסה לצייר את הנאשם הראשי, יוסף בן דוד, כאילו סובל מבעיות נפשיות כדי להקל עליו בגזר הדין".
 
גם בן דודו של האב, סעיד אבו חדיר, התייחס לפרשה. "הופתענו וכעסנו מאוד, על צירוף מוחמד לרשימת הנפגעים מבלי להתייעץ עם המשפחה", אמר קרוב המשפחה. "פנינו לעורך דין של המשפחה, מוהנד ג'בארה, בדרישה שיפנה להסרת השם. מדובר בצעד פוליטי ולא חברתי. לא חסר לנו כסף. גם אביו של השהיד הוא איש עסקים, ולכל המשפחה יש עסקים בשועפאט ובמזרח ירושלים".

בן דודו של האב הוסיף: "אנחנו דורשים משפט אמת של שלושת הרוצחים. שלא ישחקו משחקים ויתנו הקלות לשני הנערים הרוצחים. רק זה יביא להרגעת הרוחות, ולהוכחה שדם פלסטיני שווה פחות מדם יהודי. שלושת הרוצחים שייכים למוסדות ציוניים גזעניים שפועלים בשם ישראל. כך אנו רואים זאת".
 
סעיד הסביר את עמדת המשפחה: "מוחמד לא ישראלי אלא פלסטיני. אין לו דרכון ישראלי. הוא לא היה חייל. הוא היה ילד בעת שנשרף למוות. הוא נער שהיה תחת כיבוש. שועפאט תהיה חלק ממדינת פלסטין בעתיד. עצם זה ששמו אותו ברשימת נפגעי פעולות האיבה, אינו משנה את המצב שאנו דוחים את הכיבוש".
 
בעניין דרישת ארגון אלמגור להסיר את שם בן המשפחה מעל האנדרטה והאיומים שהוא אף יסיר אותו בעצמו, במידה ולא ייענו לדרישה, אמר: "מדובר בגזענות נוספות של המוסדות הישראלים".
 
כזכור, ארגון נפגעי הטרור אלמגור הפיץ היום מכתב בו דרש להסיר מהאנדטה לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל, את שמו של מוחמד אבו חדיר, הנער הערבי ממזרח ירושלים שנרצח על ידי יהודים ביולי האחרון, כפיגוע נקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים היהודים, גיל-עד שער, נפתלי פרנקל ואיל יפרח.
 
במכתב נימקו המשפחות: "הנער הנ"ל נרצח לא על קיום המדינה, אלא מתוך טירוף של פושעים פלילים. אנו מגנים גינוי מוחלט את רצח מוחמד אבו חדיר משואפט. הנער הערבי נרצח על ידי חבורה הזויה ששפיותה מוטלת בספק ושמעשיה גונו על ידי החברה הישראלית כולה, אותם רוצחים אינם חברי ארגון טרור הנמנה על אוייבי ישראל והמניע של אותם רוצחים הוא מניע אישי".

בפנייה לגורמים השונים הסבירו המשפחות: "אין זו הפליה בין דם לדם, כי אנו סוברים שערבים שנהרגו בפעולות הטרור של האויב הם חלק ממשפחת חללי הטרור הישראלית ואף מטופלים כמו יהודים על ידי המדינה כמו גם על ידי 'אלמגור'" .