שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, נאם הערב (שלישי) בדיון מועצת הביטחון הרבעוני על המזרח התיכון.
פרושאור ציטט מתוך המנון "התקווה" בעברית והקדיש את ההמנון לחללי מערכות ישראל: "ישראל תציין השבוע את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ואת יום העצמאות. נזכור את בנינו ובנותינו שמסרו את חייהם למען חירות ישראל, וגם את קורבנות הטרור; גברים, נשים וילדים, שחייהם נקטפו, רק מפני שהיו ישראלים". פרושאור הוסיף: "ישראל תמיד בחרה בשלום. היא מעולם לא בחרה במלחמה. אבל כשנכפית עליה המלחמה, היא לא נסוגה. במשך אלפיים שנה, העולם היהודי, ללא בית, התמודד עם שנאה ועם אדישות. הימים האלה הסתיימו". 
פרושאור התייחס בנאומו לתקיפות בתימן: "מדינות ערב איחדו כוחות לתקיפה בתימן, ולא מפתיע שלא נשמעות התייחסויות להשלכותיה של התקיפה. ערב הסעודית פגעה בשיירות של סיוע הומניטרי, בתי חולים, בתי ספר ושכונות מגורים. משפחות שלמות נהרגו. בקיץ האחרון, היה זה השגריר הסעודי באו"ם שמהר להתייצב לצד הפלסטינים, כדי לגנות את ישראל ולהטיף על פגיעה בחפים מפשע. איזו צביעות. ואיפה הגינוי לתקיפות מצד מועצת זכויות האדם, שלא מחמיצה הזדמנות לגנות את ישראל? איפה ועדות החקירה שלה עכשיו"?
השגריר פרושאור נואם באו"ם

"מה נשתנה בסוגיה האיראנית"?
פרושאור מתח ביקורת על הקהילה הבינלאומית גם בנושא איראן והפלסטינים: "ברוח ארבע הקושיות של חג הפסח שחגגנו זה עתה, אני שואל היום מה נשתנה בסוגיה האיראנית? איראן מסוכנת מתמיד, לעולם כולו, והעסקה הנרקמת אתה תוביל לאסון. מה נשתנה בסוגיה של חמאס? התשובה היא שום דבר. מה נשתנה בנוגע להנהגה הפלסטינית? אם דבר לא השתנה בנוגע לחמאס, אין סיבה שמשהו ישתנה בנוגע לאבו מאזן. הוא ממשיך בחבירתו לארגון הטרור, מעודד פגיעה בישראלים, מקים אנדרטאות לזכר טרוריסטים ומשלם משכורות למחבלים מורשעים. מה נשתנה בנוגע לקהילה הבינלאומית? הדיון היום נקרא 'המצב במזרח התיכון', אך מי שמאזין לדברים שנאמרים כאן עשוי לחשוב שאין דבר שמתרחש במזרח התיכון פרט לסכסוך הישראלי-פלסטיני".
פרושאור הדגיש כי "העיסוק הלא פרופורציונאלי של העולם בסכסוך לא הוגן כלפי עשרות מיליוני קורבנות למשטרים רודניים ולטרור במזרח התיכון. למה הפלסטינים ראויים ליותר תשומת לב מאשר התימנים, הסורים או הלובים? הגיע הזמן שתשומת הלב של העולם תוקדש למקומות שבהם היא נדרשת: מלחמה בטרור ובמממנים שלו. ישראל ניצבת בחזית המלחמה הזו, אך היא לא נלחמת לבדה. זוהי מלחמתם של כל מי שמאמינים בחופש ובזכויות האדם".