שיר מחאה שכתב המשורר והזמר האמריקני בוב דילן בתחילת שנות ה-60, נקרא אמש (שני) בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה במכללת אורנים - ועורר סערה בקרב הסטודנטים.
השיר, "אדוני המלחמה" (Masters of War), נכתב ב-1962 כנגד מירוץ החימוש שיצרה המלחמה הקרה בין ארה"ב לברית המועצות. אלה היו שנות השיא של המלחמה הקרה ומלחמות המשנה שיצרה, ודילן כתב בו מילים קשות כנגד אלו השולחים את החיילים הצעירים למלחמה, ואלו נתפסו כהסתה במכללת אורנים.
סטודנטים שנכחו בטקס כתבו בעמוד הפייסבוק של המכללה והביעו את זעמם: "לא נכון ולא ראוי להקריא שיר כזה בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל ואני מדברת בשם הרבה סטודנטים שממש נפגעו שככה החלטתם לסיים טקס כל כך חשוב". שלי, סטודנטית במכללה כתבה: "סטודנטים יקרים, צאו בהמוניכם כנגד אגודת הסטודנטים המביישת במכללה. טקס הקורא להרג גנרלים, התעלמות מבית שלם בהמנון הלאומי ואף מנהלת מוסד שלא חוסכת במילים. עצוב".

פרופ' יערה בר-און, נשיאת המכללה, אמרה במהלך נאומה: "כילדים, שההורים שלנו כבר ימצאו פתרון של שלום; לימים, מאוכזבים וכועסים, הם העבירו אלינו את המקל, בידיים רועדות הודו בכישלונם והתחננו - הביאו את היום; והיום אנחנו שנולדנו למלחמה ולגבורה, מאוכזבים ומתוסכלים, מעבירים את המקל החבוט הזה, עימו לא הצלחנו לעשות דבר, אליכם, הדור הבא למדינה, לתקומה: תנו לשמש לעלות".

סטודנטית אחרת בשם נטלי, כתבה: "מתביישת שאני חלק ממכללת אורנים", וצירפה את מילות השיר.
 

אגודת הסטודנטים הוציאה לאחר מכן הבהרה, ובה נכתב: "חברות וחברי הנהלת אגודת הסטודנטים/ות רואה לנכון לבאר ולהבהיר חלק מהדברים שנאמרו בטקס... זהו שיר שכתב בוב דילן לפני כמעט שישה עשורים. השיר, באופן מובהק, מייצג עמדה אנטי-מלחמתית ואינו קורא לאלימות, מפלגתיות והסתה. השיר מבטא את רחשי ליבם של חלקים נרחבים בחברה הישראלית ובכלל, הינו לגיטימי מטבעו, ואל לנו לפרש אותו בצורה שעלולה להשתמע כעוינת, אלימה, פרובוקטיבית לשם הפרובוקציה, או אפילו כאמירה אנטי ממסדית - לא חיילי צה"ל, לא מפלגה כזו או אחרת, לא אנשי ציבור... מתנצלים בפני אלו שנפגעו ממילות השיר, אך האגודה מדגישה שוב כי השיר הינו זעקה כנגד מלחמות באשר הן".
מהמכללה נמסר: "אגודת הסטודנטים של אורנים ארגנה והפיקה גם השנה, כמדי שנה, את טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות איבה, והנהלת המכללה שומרת על חופש הביטוי ואינה מצנזרת את האגודה. בה בעת, לאור החשיבות הרבה של יום קשה וחשוב זה עבור כולנו, וכחלק מתהליך העבודה המתמשך של הנהלת המכללה והסטודנטים, נפיק ביחד את התובנות החינוכיות והערכיות הנדרשות, בשיח פתוח המאפשר לכולם ביטוי והתדיינות מוגנת. במסגרת זו נבין את הצורך במציאת איזון בין הרצון לעצב טקס משמעותי באופן יצירתי, לבין ההכרח בשמירה על זכות ציבור האבלים לציין יום זה ללא תחושת פגיעה בזכר הנופלים. נמצא דרך שתאפשר לכל אחד ואחת במכללה, סגל כסטודנטים, להרגיש חלק מיום הזיכרון תוך שמירה על תהליך למידה במכללה אקדמית לחינוך".
"אדוני המלחמה", המלים שהוקראו בטקס / בוב דילן. תרגם: יהונתן גפן

אתם - אדוני המלחמה שרוצים להרוס את העולם
אתם - שהמצאתם את הרובים ואת הלהביור
אתם - שבראתם את מטוסי הנפלם והקרב
אתם - שתמיד נשארים מאחור
אתם - שלא עשיתם דבר בשבילי מלבד לזרוע הרס מסביבכם
אתם - שמשחקים בעולם שלי כאילו שזה צעצוע שלכם
אתם - ששמים לי רובה ביד ואומרים "נו.. ישחקו הנערים"
אתם - שתמיד מביטים מהצד - רחוק מאיפה שעפים הכדורים
אבל, אני מביט לכם בתוך העיניים
ורואה את המוח שלכם - המפחיד
כמו שרואים דרך המים את הבוץ בקרקעית.
כי אתם גרמתם לפחד הגדול שידע אי פעם בן האדם - 
והוא הפחד הגדול מכל - הפחד להביא ילדים לעולם.
כך - הרגתם את ילדיי שעוד לא נולדו
נשמות טובות בלי קבר ושם. 
אז אתם לא שווים את הדם ההוא שזורם עכשיו בעורקים שלכם
כן, אולי אין לי זכות להעיר, אולי אין לי זכות לומר אף מילה
אתם יכולים להגיד שאני צעיר,
אתם יכולים להגיד שאין לי השכלה,
אבל דבר אחד אני חייב להגיד לכם - 
בגלל שאני צעיר ואין לי השכלה - 
שום אלוהים שראה אתכם לא ייתן לכם מחילה
ואני מקווה שתמותו - 
כן אני מקווה שתמותו בקרוב - 
וכמה שתמותו יותר מהר
ככה יהיה לי יותר טוב
אנחנו נכבד את זכרכם בדקת דומיה ובראשים מורדים
ולא נזוז מהקבר שלכם עד שנהיה בטוחים שאתם מתים.