חדשות טובות לציבור הישראלי בכלל, ולחובבי הטבע והצלילה בפרט. חוף ייחודי במפרץ אילת, שהיה סגור במשך כ-50 שנה, יפתח מחדש לשימושו של הציבור הרחב. 

הצעד יתרחש במסגרת תוכניתו של סגן השר אופיר אקוניס (ליכוד) לשיקום הערבה בעקבות דליפת צינור הנפט, שאושרה בממשלה. התוכנית כללה בחינה של שימושי הקרקע בבעלות קצא"א (קו צינור אילת אשקלון), וועדה שהוקמה מתוקף החלטת הממשלה קבעה כי החוף, הצמוד לריף הדולפינים יפתח לציבור הרחב. 
בדיקת הוועדה העלתה כי קצא"א אינה משתמשת בכ-שליש משטח החוף ובשלב הראשון ,לאחר אישור הממשלה, ישוחררו לציבור כ-200 מטרים. בשלב השני יפתח חלק נוסף שכולל שמורה ימית בעלת מגוון ביולוגי יחודי ושוניות אלמוגים מרהיבות שיזכו להגנת המשרד להגנת הסביבה ורשות הטבע והגנים.
 
תוכניתו של סגן השר אקוניס לשיקום הערבה ושמורת הטבע "עברונה" שאושרה בממשלה לפני כארבעה חודשים, קבעה כי על חברת קצא"א יופעל עיקרון המזהם-משלם, ובנוסף למימון שמעבירה החברה כבר היום לשיקום האזור המזוהם תקצה הממשלה תקציב ייעודי ותוספת כח אדם לטיפול בקרקעות המזוהמות, ולשיקום אוכלוסיית בעלי החיים שנפגעו.

במסגרת התוכנית יושלמו פעולות היערכות המשרד להגנת הסביבה לאירועי חומרים מסוכנים עתידיים, והוקם צוות מיוחד שבודק את כל היבטי הסביבה בפעילותה של קצא"א ביבשה ובחופים. 

 אקוניס הדגיש כי "אחרי שמנענו במפרץ אילת אסון אקולוגי ופתחנו את שמורת עברונה למבקרים, נדאג שאזרחי ישראל יהנו גם משמורת טבע יחודית בעיר אילת שנמנעה ממנו במשך עשרות שנים".