זוג פגים תאומים שניצלו מרעש האדמה התקבלו לפנות בוקר (שני) במרכז הרפואי כרמל ומטופלים בבידוד בפגיה של בית החולים.



הפגים הגיעו בשעה 2 לפנות בוקר במטוס הצבאי לשדה התעופה בנבטים ומשם הועברו למרכז הרפואי כרמל בחיפה. אביהם של הפגים התאומים סיפר הבוקר: "ביום שבת החזקתי את הפגים החמודים על הידיים היינו בפגיה בקומה 5 במגדל בית החולים, ופתאום כל הבניין התחיל לרעוד, המגדל זז כמו מגדל קלפים ואני רצתי עם התינוקות שלי במהירות למטה ועמדתי ברחבה בחוץ. היה כאוס והיסטריה שררה בכל המקום. הדבר הכי מתסכל זאת תחושת חוסר האונים. אני פשוט מאושר שהגעתי לישראל ולבית החולים. אני מרגיש שאני מוגן ושאני בבית".



במרכז הרפואי סיפרו כי בשעה 5 לפנות בוקר עמד בשערי הכניסה לפגייה צוות מתוגבר של רופאים ואחיות כדי לקבל את הפגים התאומים שנחתו מקטמנדו.


"הפגים הגיעו במשקלים קטנים ואחרי דרך ארוכה", סיפר פרופ' אבי רוטשילד מנהל הפגיה, "הם נולדו בשבוע ה-34 והם בני שבועיים בלבד. הפג הבן נולד במשקל של 1,450 ק"ג והפגה במשקל של 1,400 ק"ג בלבד. הם נמצאים באינקובטורים בפגייה, בבידוד, ונערך להם בירור מקיף כדי לוודא שהם אינם נשאים של חיידקים או מחלות שהגיעו מנפאל".



במקביל להגעת הפגים, יצא ד"ר ראובן קידר, סגן מנהל מחלקת נשים ויולדות בבית החולים, במשלחת הישראלית של פיקוד העורף לנפאל, שם ישמש כמפקד המערך הגניקולוגי מיילדותי של בית חולים שדה שיוקם בקטמנדו. רק לאחרונה חזר ד"ר קידר ממשלחת בה העניק סיוע רפואי לעשרות נשים ויולדות, שנפגעו באסון בפיליפינים.



"יש סביבנו המון מתח והתרגשות", סיפר ד"ר קידר לפני הטיסה, "אנחנו שוב עוזבים את ישראל וטסים אל הלא נודע. לפי שיחות הרקע וההכנה שקיבלנו בארץ, מחכה לנו בנאפל המון עבודה, אבל לשמחתי אנחנו מצויידים בציוד הטוב יותר ועם המון רצון ונתינה כדי שנוכל להעניק למקומיים את הטיפול הטוב ביותר. אני מאמין ומקווה שגם הפעם נביא תועלת כמיטב המסורת הישראלית".