שוברת שתיקה: מאי פאטל, החיילת שהתלוננה כנגד סא"ל לירן חג'בי, מג"ד גבעתי לשעבר, החליטה להיחשף בפייסבוק ולתאר את אשר עובר עליה בשבועות האחרונים, בעיקר לאור העובדה כי מפקדה, אשר על פי טענתה, הטריד אותה, נמצא בדרך לעסקת טיעון.



בפוסט ארוך שכתבה, גוללה את שעובר עליה: " לאחר התלבטויות רבות החלטתי להיחשף. לפני כחמישה חודשים שמעתם עליי בחדשות ובעיתונים והחלטתי לשבור שתיקה. כחיילת הוטרדתי מינית במשך מספר חודשים על ידי קצין בכיר בצה"ל. הבנתי שאין לי ברירה אחרת אלא לשתף את הסיפור האישי שלי, מכיוון שאחרי כל מה שעברתי אני נאלצת כעת להתמודד עם כתב אישום משפיל ועסקת טיעון מביכה לא פחות מהמקרה עצמו ואני מרגישה מחנק נוראי בגרון".

"אני לא רוצה להסתתר מאחורי אות ולכן אני מספרת על המקרה שלי בשביל כל אותן נערות שעברו מה שעברתי וכן מסתתרות מאחורי אות, אם בכלל.

סא"ל לירן חג'בי, מפקד גדוד "צבר" לשעבר בחטיבת גבעתי, קצין מוערך שנלחם במלחמות ישראל ובאותה נשימה המפקד האישי שלי שהטריד אותי מינית.
יש מי שייבחר לזכור לו את הדרגות והעיטורים, אני זוכרת רק את המעשים הדוחים שביצע בי והטראומה שככל הנראה תלווה אותי לכל המשך חיי.
'גיבור ישראל' אכן צריך לקבל צל"ש, אות גבורה או עיטור רמטכ"ל אבל אינו נמצא מעל החוק".
החיילת המשיכה וכתבה כי "בימים האחרונים גיבשה הפרקליטות עסקת טיעון הזויה ופוגענית המתעלמת לחלוטין מהעובדות ומחומר הראיות. לפי עסקת הטיעון סא"ל לירן חג'בי, אשר הודה בכל הטענות נגדו, יודח מהמערך הצה"לי אך לא יועמד לדין על עבירות המין החמורות שביצע בי בניגוד לרצוני, תוך שהוא ניצל את היותו המפקד הישיר שלי".

"איך בית המשפט רואה הטרדה מינית כ'חיזור רומנטי"
 
החיילת המשיכה: "לא חשבתי שאגיע למצב בו אני מרגישה שוב חסרת אונים, כבולה ומשותקת, הפעם אל מול מערכת אטומה, ולרגע לא האמנתי שאבין את אלו שלא מתלוננות כי ידועה להן מראש "חומרת" העונש שמקבלים מטרידים מיניים במדינת ישראל".
"עוד כתבה בפוסט כי "כל ניסיונותיו של סא"ל לירן חג'בי להציג את התנהגותו כלפיי כמעין "חיזור רומנטי" אובססיבי שכביכול יצא משליטה- זו הולכת שולל ושקר מוחלט. מדובר בגבר נשוי עם ילדים שמבוגר ממני ב-20 שנה ויודע שיש לו המון להפסיד ומוכן לשקר פעם אחר פעם כדי להציל את עצמו ואת שמו מהבור שחפר לעצמו".
"סא"ל לירן חג'בי התעלם מחוסר שיתוף הפעולה מצידי ומהאמירות המפורשות שלי שאין לי עניין בו ורצון לקשור כל קשר עימו מעבר לקשר המקצועי של מפקד וחיילת והמשיך לבצע בי מעשים מגונים. אני לא מבינה איך מערכת המשפט בחרה לראות הטרדה מינית ומעשים מגונים כ"חיזור רומנטי".

איפה התמיכה והסיוע שאני צריכה לקבל מגוף שוחר צדק שכזה?? למה דווקא מי שהיה אמור להגן עליי הוא זה שפגע בי ואינו נענש על כך כדין?
ומה המסר לחיילות אחרות?
"אני מרגישה נורא עצם העובדה שנהגו עם סא"ל לירן חג'בי בסלחנות יתרה על-אף המעשים הקשים שביצע והפגיעה הנפשית שגרם לי. כשכולם כבר יישכחו ויתעסקו ב-נ' או ב-ל', אני אשאר עם הלחץ בחזה והזיכרון הדוחה מההטרדות הבלתי פוסקות שנאלצתי לעבור. בכתב האישום עשו עימו חסד גדול בעקבות תרומתו הצבאית, במלחמות ובמבצעים השונים והחליטו לקשור בין שני הנושאים שכמובן אין בניהם שום קשר הגיוני, ועל כן הקלו את עונשו משמעותית.

לירן חג'בי עם שר הביטחון במהלך מבצע צוק איתן. צילום: אלון בסון
 
לאחר מכן כתבו עסקת טיעון שכצפוי הקלה עימו בשנית, ונכון להיום העונש אותו צפוי לקבל סא"ל לירן חג'בי הוא בסך הכל הדחה מהשירות הצבאי, בלי איזכור פלילי ומבלי שייתן את הדין על מעשיו במישור האזרחי, וכמו כן שימוש במושג "חיזור רומנטי" שתלוש לחלוטין מהמציאות ואינו מתקשר עם המעשים המגונים וההטרדות המיניות שביצע בי.
בנות, תדמיינו שמישהו מבצע בכם מעשים מגונים, מטריד אתכן ללא הרף בכל דרך אפשרית ובכל הזדמנות, והעונש שהוא מקבל על כך זה פיטורים ממקום העבודה שלו, איך הייתן מרגישות? 

"המפקדים הראויים ביותר, באמת?"

לסיכום כתבה החיילת כי "נאלצתי לעבור ימים ארוכים של מסכת חקירות, מתן עדויות, עימותים ובדיקות פוליגרף, שהתישו אותי לא פחות מהמקרה עצמו. 
בחדר החקירות סיפרתי לחוקרת את כל האמת, נשאלתי על הכל בפרטי פרטים ואני לא יכולה אפילו לתאר את החוויה בלשחזר את הרגעים הכי דוחים ומשפילים שוב. תוצאות הפוליגרף שלי היו שאני דוברת אמת, ולעומת זאת סא"ל לירן חג'בי כלל לא הסכים להישאל את אותן שאלות שנשאלתי, תבינו לבד למה".
"בעיניים שלי קראתי את הפתגם שמתנוסס על הקיר בלשכת הרמטכ"ל: 'תדע כל אם עבריה כי הפקידה את בנותיה בידי מפקדים הראויים לכך'. ואני שואלת- "באמת???" אני מצפה שמתוך פסק הדין יעבור מסר לכל האימהות על כך שצה"ל נוהג בבנותיו כפי שהוא נוהג בבניו, בלי אפליה, בלי שובניזם ובלי פחד".

"אני לא מאחלת לאף אמא להרגיש את מה שאמא שלי מרגישה עכשיו, לפעמים כואב לי עליה ועל אבא שלי יותר מעל עצמי ואולי זו הסיבה שאני נלחמת על האמת והכבוד שלי גם במחיר של אובדן הפרטיות. החלטתי להפסיק לשתוק ולפחד, גם ככה את המחיר הכבד אני כבר משלמת. "אני רוצה להעביר מסר לכל אותן הנערות והנשים בישראל ובכלל, אל תשתקו! אל תפחדו! אל תתביישו! אל תהפכו לאות!!

"מי שצריך להתבייש זה לא אנחנו, ולמרות הקושי העצום להתמודד עם הטראומה, הפלאשבקים, הסיוטים, הבדידות, הבושה, החשיפה ובנוסף לכל זה עם מערכות נוקשות כמו בית- המשפט וצבא הגנה לישראל, אין חזק מכוחה של האמת, תנו לה לנצח באמונה שלמה שיגיע היום שכבר לא נהיה בשר ל"תותחים".