רעש האדמה בנפאל: ממשיכות פעולות החילוץ של המטיילים הישראלים אשר נמצאים באזור האסון.



משפחות רבות מחכות בציפייה ליקיריהן שישובו לישראל. אחד מההורים המודאגים הוא אביה של שחר שביט, המטיילת עם נעמה שוחט באזור האגמים הקפואים בנפאל. שביט התייחס למצבן של בתו וחברתה, שתיהן קצינות משוחררות טריות מצה"ל, ואמר: "מבחינתנו מאום לא השתנה מאז יום שבת. עדיין ילדינו על פסגת ההר ועדיין אין לנו איתם קשר".



שביט ביקש לפנות לשר החוץ, אביגדור ליברמן: "עליו לפנות זמן לטיפול אישי בנושא, להניח כרגע את כל העיסוקים האחרים, כולל הרכבת הממשלה ולדאוג לחילוץ ילדינו. אנו חוששים שלא יוכלו לעבור עוד לילה קפוא על ההר. עדויות מקבוצות אחרות איתן יש קשר, מדברות על מקרי אלימות של הנפאלים בהרים כלפי הילדים, עדויות לתקיפות הצוות המוסק כך שאינו יכול לנחות, ובנוסף, ראש משלחת החילוץ איתו שוחחתי היום אמר כי המסוקים שהגיעו לראש ההר נותרו ללא דלק ונאלצו לשוב על דרכיהם. כל זה מדאיג ביותר! אנו מבקשים כי במידה ולא ניתן לחלץ את הילדים בטיסה, למצוא כבר עתה חלופת חילוץ רגלי ביבשה - טרם יהיה מאוחר מידי".



עוד אמר שביט: "איננו מבקשים דבר על חשבון המדינה, לכלל הילדים קיים ביטוח למקרי חירום. ממשלת ישראל העניקה למדינת נפאל מאות מתנדבים, צוותים רפואיים ובתי חולים שדה לטיפול בפצועים הנפאלים. אנו מבקשים חילוץ של הילדים".




ההורים דרושים משר החוץ להתערב. אביגדור ליברמן. צילום: פלאש 90



בתוך כך, שר החוץ, אביגדור ליברמן, שוחח עם מקבילו הנפאלי, מהנדרה בהדור פנדיי. ליברמן הביע בפני עמיתו את צערה של ישראל על האסון הקשה שפקד את נפאל ומסר את תנחומיה של ישראל על ההרוגים הרבים. השר סיפר לפנדיי על מאמצי הסיוע של ישראל והבטיח כי ישראל תמשיך לסייע ככל שביכולתה.



כמו כן, ביקש ליברמן מהשר פנדיי אישור לשימוש במסוקים ששכרה ישראל מהודו ומסין על-מנת לחלץ את הישראלים התקועים והשר פנדיי נתן את אישורו לכך.