מסיבת העיתונאים של ארגון הבריאות העולמי עם משרד הבריאות והגנת הסביבה בנושא זיהום האוויר תתקיים היום (רביעי) בחיפה. 



רגע לפני שהחלה, התפרצה לחדר חנה קופרמן, מנהלת הפורום הישראלי לשמירה על החופים ופנתה לארגון הבריאות העולמי: "בבקשה תעזרו לנו כי הממשלה לא אומרת את האמת על כמה ילדים מתים בגלל הזיהום. המון ילדים חולים בסרטן ואסתמה ואף אחד לא אומר לנו מה המספרים, אף אחד לא מבצע מחקר בנושא מאז 2008, אף אחד לא אומר את האמת. עזרו לנו להציל את ילדי הצפון בישראל".



קופרמן הוסיפה כי לטענתה "הסיבה שהממשלה מסתירה את האמת זה שהיא רוצה ליצור תוכניות גז ודלק חדשות, להקים עוד מפעלים כדי להפוך את ישראל לאימפריית ייצוא אנרגיה, לכן היא מסתירה את הזיהום האדיר״.



מחוץ למלון בו מתקיים הכנס מפגינה קבוצה של עוד כמה פעילים. 



זיהום האוויר אינו פוגע רק באוכלוסייה בישראל. במחקר חדש שערך ארגון הבריאות העולמי נחשף כי העלות הכלכלית של כ־600 אלף מקרי מוות בטרם עת ושל מחלות הנגרמות כתוצאה מזיהום אוויר במדינות אירופה לשנת 2010 עומד על 1.6 טריליון דולר.  
זהו המחקר הראשון אי פעם של העלויות בנושא, שבוצע עבור 53 מדינות אירופה ועמן נמנית גם ישראל. לפי המחקר, מדובר בסכום השווה לכעשירית מהתוצר המקומי הגולמי (תמ״ג) של כלל מדינות האיחוד האירופי בשנת 2013. את המחקר החדש פרסמו אתמול המשרד האזורי לאירופה של ארגון הבריאות העולמי והארגון לשיתוף פעולה כלכלי ולפיתוח (OECD) עם פתיחתו של כנס בנושא סביבה ובריאות באירופה, שערך ארגון הבריאות העולמי בחיפה במשך שלושה ימים. 
הכנס, שבו משתתפים יותר מ־200 נציגים ממדינות אירופה, מיועד לבחינת הישגים, פערים ואתגרים ולקביעת קדימויות לעתיד. בכנס ישתתפו גם מנכ"ל משרד הבריאות ומנכ"ל המשרד להגנת הסביבה. בשנת 2010 גרם זיהום האוויר בישראל לעלויות כלכליות בסך 7.1 מיליארד דולר כתוצאה מתמותה ומחלות. מדובר ב־3.3% מהתוצר הלאומי הגולמי. העלות הכלכלית של ההשפעה הבריאותית של זיהום אוויר באירופה היא ההערכה הראשונה של הנטל הכלכלי בשל מקרי מוות ומחלות, הנובעות מזיהום אוויר בחוץ (באוויר הפתוח) ובפנים (בתוך מבנים), ב־53 מדינות האזור.