מסע החילוץ של את המטיילים שנתקעו באזור רעש האדמה בנפאל ממשיך.
 

אחד מהמטיילים שפונה היום (רביעי) הוא יניב אשר, שיצא לנפאל לטיול של אחרי צבא. כפי שסיפר עליו אביו בטור שכתב ל"מעריב", הוא הגיע לנפאל ושלוש שעות לפני רעידת האדמה שלח למשפחתו תמונה ומסרון. מאז הם לא שמעו ממנו.

"יניב שירת בפיקוד העורף, כך שאנחנו מנסים להתנחם בעובדה שהוא מורגל למצבי חירום. ה אנחנו יושבים פה חסרי אונים, מודאגים בטירוף. זו תחושה קשה מאוד, שאי אפשר להסביר אפילו. התקשורת קרסה, אנחנו יושבים על האינטרנט וניזונים משמועות" ,כתב האב כשבנו עוד הוגדר כמנותק קשר.



"הוא הרגיש שהוא עומד למות"


לאחר שקיבל הודעה כי מחלצים אותו, סיפר אביו למעריב: "איזו הקלה לקבל את ההודעה שמחלצים אותו. דיברנו איתו והוא אמר שהיו רגעים מאוד מפחידים שם. ברעש האדמה הוא עמד על פי תהום באזור שם וכמעט ונפל. הוא שחרר את המוצילה שלו שנפלה לתהום וכך הציל את עצמו. הוא נשאר בלי כלום. בלי בגדים, בלי דרכון ובלי כסף. אמר שהאגיש איך הוא עומד למות וניצל בשנייה האחרונה".



לגבי הדיווחים על אלימות שחוו הישראלים מצד המקומיים, סיפר האב: "יניב הספיק לספר לנו שהיתה קצת אלימות מצד המקומיים, אבל הם הבינו אותם. מדובר באנשים שנשארו ללא כלום, ללא מים ואוכל והם רואים כיצד התיירים עומדים להיות מחולצים והם נשארים ללא כלום ולכן הם הביעו את זעמם. העיקר השכל נגמר בטוב".



בתוך כך, נמשכים המאמצים לפינוי 40 הישראלים הנוספים שזקוקים לחילוץ. מנותק הקשר היחיד הוא אור אסרף, שטרם נוצר עמו קשר.