"והנה, קמים תושבי השכונה ומגלים, כי מול בתיהם, במרחק של מאות מטרים ספורים ובקו ראייה ישיר וחשוף, מבקשת חברת החשמל להקים מתקן השנאה אדיר מימדים ורב עוצמה, שיפלוט רעש וקרינה בשיעורים משמעותיים ואף יהווה מפגע נופי ויפגום בריאה הירוקה שממערב לשכונה".

כך טוענים רוכשי דירות בשכונה חדשה בבאר יעקב, שהגישו עתירה נגד התכנית לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, שתקיים ביום ראשון הקרוב דיון מכריע בסוגיה שמדירה שינה מדיירים רבים.
 
גם המועצה המקומית באר יעקב עתרה נגד הקמת התחנה, המתוכננת בשטח המוניציפאלי של פאתי נס ציונה, הגובל עם השכונה החדשה במערב באר יעקב. 
"המתנגדים לתכנית הם בעלי דירות ותושבים לעתיד של שכונה בבאר יעקב, בה אישרו מוסדות התכנון הקמת 3,30 יחידות דיור", ציין עו"ד עופר לרינמן, המייצג את בעלי הדירות שעתרו.
 

לטענת העותרים, "המתקן אותו מבקשת חברת חשמל להקים מול בתינו, כולל גני ילדים ובתי ספר, הוא מתקן השנאה רב עוצמה, אדיר מימדים. מדובר בארבעה שנאים, שכל אחד מהם הוא בעוצמה של 45 מגה וואט המפר ובסך הכל 180 מגה וואט המפר.. שטח המתקן הוא למעלה מ-20 דונם ותחמ"ש (תחנת ההשנאה) זה, אפילו גדול יותר מזה שהוקם עבור בתי הזיקוק באשדוד, שעוצמתו 161 מגה וואט המפר".

עוד הוסיפו העותרים כי "בשכונה הנמצאת כעת בבנייה יגורו אלפי משפחות. אלפי ילדים ילכו לגן, לבית הספר, לצופים. מבוגרים וילדים יבלו בגינות, במגרשי הכדורגל, יישבו בבית הקפה השכונתי, או ייצאו לשדות שממערב לשכונה. כל אלו – תינוקות, ילדים מבוגרים וקשישים – יהיו חשופים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה – לקרינה ולרעש שיפלוט התחמ"ש, שיימצא במרחק של 500-400 מבתינו", טוענים עוד העותרים.
 
בחברת החשמל דחו אתמול את הטענות. בכיר בחברה טען כי התכנית עומדת בתקנים המחמירים ביותר ואין שום דבר בטענות על רעש, קרינה ואסתטיקה.
מדוברות חברת החשמל נמסר בתגובה: "חברת החשמל עתידה להקים תחנת משנה  לצורך שדרוג, שיפור ומענה לגידול בביקושי אספקת החשמל לתושבי הסביבה. התכנית המוצעת, הינה בהתאם לחוק התכנון והבנייה ותמוקם במרחק של כחצי ק"מ משכונות המגורים בבאר יעקב". עוד נמסר כי "התכנית מלווה בחוות דעת סביבתית, שאושרה על ידי המשרד להגנת הסביבה ותואמה עם הרשויות הרלוונטיות, ואיננה אמורה לפגוע בשום פרמטר באיכות חייהם של התושבים".