אחד במאי, חג הפועלים, צויין כבר היום (חמישי) על ידי אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב כשמאות סטודנטים השתתפו בצעדת מחאה למען וביחד עם עובדי ועובדות הניקיון המועסקים בהעסקה קבלנית באוניברסיטה.



בזמן הצעדה החליפו עשרות סטודנטים את עובדות ועובדי הניקיון למשך שעת עבודה כהזדהות סמלית. באוניברסיטת תל אביב 140 עובדי ועובדות ניקיון אשר מבקשים שיפור בתנאי העסקתם ואת העברתם להעסקה ישירה.  



לפני כשנתיים, התאגדו עובדי הניקיון תחת ארגון 'כוח לעובדים' ובתמיכת אגודת הסטודנטים הם אינם מקבלים הכרה בזכויות בסיסיות כמו חצי שעת הפסקה ביום עבודה ולא זוכים לתנאי העסקה מחברות הקבלן להם זוכים שאר עובדי האוניברסיטה: ותק, פיצויים, דמי הבראה, תנאים סוציאליים ועוד. 

גם ההסתדרות קיימה היום את אירוע המרכזי שלה בתל אביב שכלל צעדה מסורתית מככר המדינה בהשתתפות נציגים של "דרור ישראל" ו"הנוער העובד והלומד", ועצרת ברחבת בית ההסתדרות. בכיכר המדינה התקיים במקביל אירוע של מיצגים בנושא המאבק בניצול בעבודה, תערוכת המצאות וחידושים של תלמידי בתי ספר מקצועיים ועוד.  
אירועי שישי 
צעדה שנייה בתל אביב תצא מחר (שישי) מככר רבין ב-11:30, מאורגנת בין השאר על ידי ארגון "כוח לעובדים", חד"ש, מרצ, ארגוני מבקשי המקלט ואחרים. היא תצעד תחת הכותרת "למען חופש השביתה, ו"זה אנחנו או ההון", ותדרוש לבטל את כוונת הממשלה החדשה להגביל את חופש השביתה ואת זכות ההתארגנות של העובדים בחברות הממשלתיות, שעלתה בימים האחרונים במו"מ הקואליציוני.

בסיומה תערך עצרת בככר הסינמטק בתל אביב. מהמארגנים נמסר: "בצעדת האחד במאי השנה לא רק נקרא לשפר את זכויות העובדים, להעלות את שכר המינימום ל-30 שקלים לשעה ולהחזיר את אוצרות הטבע לידי הציבור, אלא גם נמחה באופן ישיר נגד התכנית המסוכנת של ראש הממשלה לחסל את העבודה המאורגנת. החוק שמקדם נתניהו, 'חוק בוררות חובה', הוא יריקה בפני ציבור העובדים".

הכוונה היא לחוק שבוחן נתניהו, ושהציע בעבר השר ישראל כץ מהליכוד, למנוע מוועדי עובדים להשבית שירותים שיוכרו כחיוניים גם במסגרת הכרזה על סכסוך עבודה, ללא בוררות בבית דין לעבודה. 
גם מקומה של 'עיר הפועלים' לא נפקד מהאירועים ובמקביל, בסינמטק חיפה ייפתח היום (שישי) הפסטיבל ה-8 לסרטי פועלים, שיימשך חמישה ימים וייערך השנה בסימן תוצאות בחירות 2015. בפסטיבל ישולבו, לצד סרטים בנושאים חברתיים, גם שיחות ופאנלים של אנשי ציבור.