בעקבות האבידות ברעש האדמה בנפאל, נערך היום (שישי) טקס זיכרון לאלפי ההרוגים על ידי 150 סטודנטים נפאלים הלומדים במכללה האקדמית כנרת, בהשתתפות שגריר נפאל בישראל, בכיר משרד החוץ וסגל המכללה.
את הקשר בין ארץ מוצאם למדינת ישראל ביטאו הסטודנטים בטקס כאשר שרו את ההמנון של נפאל בראשיתו, ואת ההמנון הישראלי בסופו. במהלך הטקס עמדו המשתתפים דקת דומייה לזכר ההרוגים.
שנקר פראסד קיאורלה, סטודנט נפאלי שביתו נהרס ברעש האדמה התייחס למצוקה הגדולה: "איבדתי את ביתי ברעידת האדמה ואני רק שמח שמשפחתי שרדה את רעידת האדמה. זה קשה ועצוב להיות רחוק כל כך מהבית בשעה קשה זו – אלפים מבני עמנו נהרגו ברעידת האדמה ועוד רבים אחרים מחברי ומבני משפחתי נותרו ללא בית ובחוסר אונים".

"עלינו להתאחד כעם כדי לבנות את עצמנו מחדש"


שגריר נפאל בישראל, פארלד קומר פראסאי, שנכח בטקס חיזק את הסטודנטים ואמר: "עלינו להתאחד כעם כדי לבנות את עצמנו מחדש, ועליהם, הסטודנטים, מוטלת האחריות להישאר מאוחדים ולשוב לנפאל ככוח מאוחד כדי לבנות אותה מחדש"
 

גורמים במכללה המסייעים לסטודנטים ליצור קשר עם בני משפחותיהם מספרים כי מאז רעידת האדמה נמצאים הסטודנטים בחוסר ודאות ובאבל קשה. לדבריהם לחלק מהסטודנטים אין לאן לחזור מכיוון שבתיהם נהרסו ברעידת האדמה וחלקם אף טרם הצליחו ליצור קשר עם משפחותיהם בנפאל. 
על מנת לסייע לנפאלים הרחוקים מארץ מולדתם, הודיע מנכ"ל המכללה, ד"ר דרור זאבי, כי ביום ראשון יתחיל מבצע גיוס כספי סיוע ואיסוף ציוד למען הסטודנטים ובני משפחותיהם.