היום (ראשון) בשעה 15:00 צפויה להתקיים הפגנה נוספת של יוצאי אתיופיה בצומת הכניסה למגדלי עזריאלי בתל אביב. בקרב המארגנים התגלעו חילוקי דעות בעקבות האלימות בהפגנה בשבוע שעבר. חלק מהמארגנים הודיעו כי יקיימו הפגנה אחרת בהמשך, אך התנגדו לקיום ההפגנה היום.



ענבר ביגלה (23) מקריית גת, ממארגני ההפגנה, שירתה במשטרה במסגרת שירות סדיר. ״משטרת ישראל חייבת להבין שמדים זה לא כוח, ושמי שלובש מדים לא יכול לעשות מה שהוא רוצה״, אמרה ל״מעריב־השבוע״. היא הוסיפה כי הצפי לכמות המפגינים שיגיעו היום כפול מהכמות שהייתה בהפגנה ביום חמישי בירושלים, אך היא לא הביעה חשש מהתלהטות הרוחות.



״אנחנו יצאנו משליטה? בסך הכל הלכנו״, אמרה בהתייחסה להפגנה בשבוע שעבר, ״באיזו עוד הפגנה השוטרים מרשים לעצמם לעשות שימוש בגז, ברימוני הלם ובכדורי ספוג? השוטרים באו למלחמה עם קסדות ושכפ״צים. שום אתיופי לא הרים יד ראשון. בסופו של דבר הם גם שחררו את העצורים״.



בסיום ההפגנה ביום חמישי, ביצע מפכ״ל המשטרה רב־ניצב יוחנן דנינו הערכת מצב עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה ניצב משה אדרי ועם סגל הפיקוד הבכיר.



דנינו שיבח את השוטרים על האיפוק שגילו בהפגנה ובאיגרת אישית כתב להם: ״ברצוני לשבח את פעילות מחוז ירושלים ואת שוטרי התגבור על האיפוק שגילו במהלך ההפגנה של יוצאי אתיופיה בירושלים. ראיתי כיצד עמדתם בגבורה מול התקפות אלימות חסרות מעצורים ואיך שמרתם על קור רוח בלי להיגרר



לפרובוקציות. בהזדמנות זו אבקש לברך את כל השוטרים, הלוחמים והמתנדבים במשטרת ישראל ולחזק אותם. לא אתן למקרה קיצון כזה או אחר לפגוע בכל הארגון. אתם, העושים לילות כימים בעבודת הקודש של שמירת ביטחונם האישי של אזרחינו, ראויים להערכה. נמשיך לשרת במסירות את כל אזרחי מדינת ישראל בכל חלקי הארץ ולנהוג באיפוק ובסבלנות״.



עם זאת הבהיר דנינו כי הוא רואה בחומרה רבה את האירוע שבו שוטר התקיף חייל יוצא אתיופיה, האירוע שהצית את המחאה, ולכן החליט לפטר את המעורבים - השוטר והמתנדב - בכפוף לשימוע. כמו כן הדגיש המפכ״ל כי משטרת ישראל לא תאפשר הפרות חוק וסדר או אלימות נגד אזרחים ושוטרים.



בינתיים נמשכות התגובות הקשות במערכת הפוליטית בעקבות האלימות בהפגנת יוצאי אתיופיה ביום חמישי. ״היד שהורמה על מפגיני המחאה החברתית, על האזרחים הערבים ועל מפגיני השמאל מורמת פעם נוספת, והפעם על בני העדה האתיופית. מבהילה המחשבה כי בדמוקרטיה המפוארת של נתניהו מפגין צריך לחשוב פעמיים לפני שהוא יוצא להשתתף בהפגנה״, אמר יו״ר סיעת מרצ ח״כ אילן גילאון. גילאון קרא לחקור את השוטרים המעורבים עד למיצוי הדין עם מי שהורה על שימוש בכוח.