בתום הדיון בבית משפט השלום בת"א, בעניינם של העצורים בגין תקיפת שוטרים במהלך ההתפרעות אמש בהפגנת יוצאי אתיופיה, האריך היום (שני) בית המשפט ב-24 שעות את מעצרם של 12 מהחשודים. כמו כן האריך בית המשפט ב-48 שעות את מעצרם של שלושה חשודים נוספים. 
יתר העצורים שוחררו בתנאי הרחקה מת"א ובערבות עצמית ועל לחלקם נגזר מעצר בית. בתוך כך בבית המשפט עלו היום טענות הנוגעות לתנאי החזקה לא נאותים של העצורים.

עו״ד מיכל עורקבי מהסנגוריה הציבורית שמייצגת את אחד העצורים סיפרה: "מדובר בצעיר בן 19 עתודאי ללא עבר פלילי, שעלה לארץ עם משפחתו בשנת 2006. הצעיר מכחיש כל קשר לחשדות שהועלו כנגדו. לטענתו, הגיע למחות על מצב הקהילה האתיופית ולא לקח חלק בפעילות אלימה".
עוד הוסיפה עו"ד עורקבי: "במהלך ההפגנה נעצר ללא כל עילה על ידי שני שוטרים. צעיר זה ביחד עם עצורים נוספים הושאר כל הלילה בזינזאנה וזאת בניגוד לחוק. בנוסף המשטרה מנעה ממנו להיוועץ עם עו״ד ולמרות זאת יצרה מצג שווא שהוא נועץ בעו״ד. לפיכך הורה ביהמ״ש למשטרה לבדוק כיצד נמנעה מהצעיר זכות ההיוועצות. בעקבות ההתנהלות החלטנו להגיש בקשת רשות ערר לביהמ״ש העליון וזאת במטרה שיורה על שחרורו".