ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד), היחיד בכנסת הנוכחית מבני העדה האתיופית, נכח בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו בה הוחלט שרה"מ עצמו יעמוד בראשות וועדת שרים שתפקח על יישום התכניות שגובשו עוד במחאה הקודמת של העדה בקרית מלאכי לפני שנתיים וחצי.

נגוסה יצא מהפגישה בתחושת סיפוק ואמר: "אני מתכוון לעבוד יחד עם ראש הממשלה כדי למגר את המצוקות של בני העדה בתחומי הדיור, החינוך והתעסוקה. אני מאמין שיחד נוכל לשים סוף לאפליה. המחאה של הצעירים היא לגיטימית, אבל אלימות היא לא הדרך שלנו ולא ניתן לה יד". בפגישה הוחלט כי גם המשטרה תבחן, על פי הבטחה מפורשת של המפכ"ל שנכח גם הוא בישיבה, את כל הראוי לבחינה מחדש במדיניות המעצרים כלפי צעירי העדה.
בהמשך לפגישה אצל רה"מ, אומרת ל"מעריב השבוע" מי שהיא כיום נבחרת הציבור הבכירה ביותר מבין נשות העדה האתיופית, מהרטה ברוך-רון, סגנית ראש העיר תל אביב מטעם מרצ: "אני מברכת על הגינוי של ראש הממשלה את האלימות שהפעילו השוטרים כלפי החייל שאיתו נפגש. אמנם לקח הרבה זמן, אבל אולי נפל האסימון ויש איזו נכונות לפתור את הבעיה". 
ראובן רטה, מראשי תנועת המחאה "אתיופים מאוחדים", אחת הקבוצות הגדולות בהפגנות האחרונות, אומר ל"מעריב" בתגובה לפגישה בלשכת ראש הממשלה: "זה מרתיח אותי. אין דבר כזה 'נציגים' כי זה סוג של התייחסות שכאילו עכשיו הגענו מהג'ונגלים ויש לנו קומונות. זה משהו שהיה, הוא פאסה. אנחנו אינדיבידואלים. אין נציגים והאנשים האלה שנפגשו עם רה"מ לא מייצגים אותנו".

עוד הוסיף רטה: "יכול להיות שנתניהו מנסה לפייס אבל הדרך עקומה. גם אם ראש הממשלה יגיע לאיזה שהן הסכמות עם אותם נציגים לכאורה שום דבר לא יצא מזה כי אם אותם צעירים יחליטו למחות שוב, הם יעשו את זה בלי קשר להבנות של נציגים. המחאה הזאת היא ביטוי של רגשות ומה שהעם מרגיש זה מה שייקרה". 

סגנית עיריית ת"א מגיבה גם לדבריו של ראובן, דברים ששמענו במהלך היום גם ממפגינים אחרים והיא אומרת ל"מעריב": "הייתי שואלת את הצעירים מה הם מציעים לעשות, כי בסופו של דבר ההפגנה היא לא המטרה, אלא אמצעי להשיג שינוי. אנחנו כן צריכים את אותם נציגים שיש להם עבודה לא פשוטה - להעביר בצורה ברורה את המסרים למקבלי ההחלטות, למשטרה ולמשרדי הממשלה, לדאוג שהפתרון שמציעים הוא נכון ומתאים וגם להיות שותפים בגיבוש הפתרון ובסוף גם לגרום לשינוי. צריך לזכור את זה".

לשאלה אם היא נותנת אמון בכוונת נתניהו להנהיג טיפול שורש: "במקום של סתימת פיות והבטחות ללא כיסוי אנחנו לא נסכים להיות. כבר בשבועות הקרובים צריכה להיות תכנית פעולה ממשית כדי להרגיע את השטח. אני בעד הידברות עם רה"מ, עם המשטרה, כדי למצוא פתרון כי זאת בעיה של החברה הישראלית ולא רק של יוצאי אתיופיה וכדי שתהיה חברה טובה יותר צריך לטפל בבעיות האלה".