הרופא התקשר להודיע שתוצאות הבדיקות חריגות - חצי שעה לאחר שהתמוטט המטופל ומת. ארז אליעזר נחום ז"ל נפטר בגיל 33, לאחר שסבל מהפרעה בפעילות בלוטת התריס שלא טופלה במשך שנים, עד שגרמה לו לדום לב. משפחתו תובעת 2.5 מיליון שקל מקופת החולים מכבי, שבה היה מבוטח, בטענה שהתרשלה כשהחמיצה את הבעיה הרפואית.
״במשך שנים ניסה ארז לגלות מה יש לו ולא הצליח״, מספרת אחותו חגית, ״לא היו לו אנרגיות לפעול ולזוז, הוא סבל מעייפות כרונית ולכן לא הצליח להתמיד באף עבודה. לבסוף שימש כנהג מונית, כך שהיה יכול לקבוע לעצמו את לוח הזמנים. גם שם הוא סבל מכאבים לא מוסברים ומלחצים בחזה בזמן נהיגה. הוא היה אחראי, עשה עוד ועוד בדיקות, הלך לרופאים, ואף אחד לא הצליח להסביר את זה. כבר חשבנו שאולי זה עניין נפשי. נתיחת הגופה העלתה שהייתה שם בעיה רפואית במשך שנים שפשוט פספסו. היה אפשר לטפל בה בקלות".
על פי כתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד רן שפירא ממשרד אלמוג-שפירא, ב־2005 נערכו לנחום בדיקות דם שהעלו תוצאות חריגות והעידו על תת־פעילות סמויה של בלוטת התריס. למרות זאת לא ניתן לו טיפול, מלבד המלצה על "אורח חיים בריא". עם השנים, נטען, מצבו הבריאותי הלך והחמיר, הוא שב והתלונן אבל עדיין לא ניתן לו טיפול. כחמש שנים לאחר מכן ערך נחום בדיקות דם נוספות. לפי התביעה, שבוע לאחר מכן רופאו התקשר להודיע לו כי לאור התוצאות הוא נדרש לגשת בדחיפות לבית חולים, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. את שיחת הטלפון קיבלה אמו ההמומה.


עו"ד רן שפירא. צילום: יח"צ
 
"הוא חזר לגור אצל ההורים שלנו באותה תקופה כי חש ברע", אומרת האחות חגית, "בלילה הוא הלך לישון כרגיל, וב-7:00 בבוקר אמא התעוררה לרעש חזק, כמו משהו שנפל. היא מצאה אותו מת על הרצפה. הזמנו אמבולנס, ניסו להחיות אותו במשך שעה. מעט לאחר מכן התקשר הרופא להודיע על התוצאות. אמא שלי ענתה לו שהוא כבר מת. הוא אמר שהוא מצטער מאוד ומאז לא שמענו ממנו".
אתמול מלאו חמש שנים למותו של נחום. המשפחה טוענת שהתנהלות אחרת מצד קופת החולים הייתה יכולה להשאירו בחיים. "תוצאות הבדיקה החדשה היו דומות לבדיקות הקודמות שעשה, אז איך רק עכשיו שמו לב שמשהו לא בסדר? זה מחדל", טוענת חגית, "יומיים לפני הוא היה אצלי, בדיוק ילדתי בן והוא בא לבקר. הוא נראה רע, היו לו סימנים שחורים מתחת לעיניים, הוא היה עייף והתלונן על כאבים. כשאמרתי לו שהוא נראה חולה, הוא אמר שעשה בדיוק בדיקות ואם יש בעיה הרופא יודיע לו״.
מקופת חולים מכבי נמסר: "זהו מקרה מצער מאוד. קיבלנו את כתב התביעה ואנחנו לומדים את פרטיו״.