יום דרמטי בבית המשפט העליון: במהלך הצגת הטיעונים לעונשו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת טלנסקי, ניסה הנאשם להסביר מה עובר עליו ועל משפחתו בחודשים האחרונים.



הדיון, שמתקיים (שלישי) כבר למעלה מארבע שעות, מתמקד בעיקר בניסיון של אנשי ראש הממשלה לשעבר לתת עדות אופי שתגרום לשופט לפסוק על עונש מינימלי. גזר דינו של אולמרט יינתן ב-25.5 ויצטרף להרשעתו בפרשת הולילנד. הפרקליטות המליצה על מתן עונש של 8 עד 18 חודשי מאסר בפועל.



אולמרט עלה על דוכן העדים והתייחס להכרעת הדין: "קראתי בקפידה את המסמך, הכרעה זו קשה עלי והמעמד הזה קשה לי". הוא התייחס לתהליך שעבר במהלך משפטו ואמר: "עברתי חקירות בלתי פוסקות של משטרת ישראל מבקר המדינה שליוו את חיי ואת משפחתי. חיי נסרקו במסרקות ברזל. אין לי אלא לעמוד ולהביע את צערי על מצב זה".



"מקווה שעשייתי הציבורית תילקח בחשבון"
 
ראש הממשלה לשעבר ניסה לפנות אל ליבם של השופטים ואמר: "בסתיו הקרוב ימלאו לי 70 שנה. את כל חיי הבוגרים הקדשתי לעשייה ציבורית מתוך אמונה עמוקה כי אני עושה מה שנכון וצודק. ספגתי הכפשות. פונים אליי בכל מקום ומתייחסים לתקופה שאחרי הדברים המתוארים בכתב האישום. אני מקווה בכל ליבי שמספר הטעויות שזיהיתם בהתנהגותי יאוזן עם תרומתי למדינה".

אולמרט בבית המשפט עם בתו המאומצת. צילום: אמיל סלמאן, פלאש 90
 
על ההמלצה לעונש הוא אמר: "אני חש כי אין עונש כבד יותר מזה שאני חי איתו במשך שנים ארוכות. כמעט עשירית מחיי הפכתי לשק חבטות שכל המכה בו יותר זוכה בחוגים מסוימים". הוא והסיף על מצבו: "ניסיתי לשמור על התנהלות שאיננה חושפת חולשה אך איני יכול עוד שלא לשתף אתכם כאן ועכשיו במצוקה זו. זו עננה שחורה שאינה נותנת מנוח לא ביום ולא בלילה".

על נכדיו הוסיף הנאשם: "מה מסבירים לנכדה שנפגעה מתלמידים שעולבים בה בגלל מה שראו בחדשות ערב קודם לכן"?