המחלקה לחקירות שוטרים החליטה לסגור את תיק החקירה בעניין ירי שוטר יס"מ שגרם למותו של ח'יר אל חמדאן בנובמבר 2014 בכפר כנא, בשל חוסר אשמה.
על פי משרד המשפטים, במסגרת חקירת התיק נערכו פעולות חקירה ניתוח סרטוני מצלמות אבטחה ואיתור ראיות בזירת האירוע, ביצוע שחזורים וקבלת חוות דעת ממומחים. כמו כן נגבו עדויות גביית ממעורבים ומעדי ראייה שנכו באירוע, ביניהם תושבי הכפר ובני משפחתו של הנפטר. 
מממצאי החקירה עולה כי מדובר באירוע בו הגיע צוות שוטרי יס"מ לכפר כנא, על מנת לבצע מעצרו של חשוד בזריקת רימון. ממשרד המשפטים נמסר כי ככל הנראה במהלך ביצוע המעצר, החל צעיר להתעמת עם השוטרים מחוץ לביתו של החשוד, סירב להוראתם לעזוב את המקום ואף התקרב אליהם במטרה לתקוף אותם. בשל ההתנגדות הדף אותו אחד השוטרים ולאחר שלא הצליחו להרחיקו, רוסס הצעיר על ידי שוטר אחר בגז פלפל. 

עוד עולה מממצאי החקירה, כי לאחר ביצוע מעצרו של החשוד, עזבה הניידת את המקום כשהחשוד העצור בתוכה, בדרכה לביתו של חשוד נוסף בזריקת רימון. הניידת טעתה בדרכה והגיעה שוב לקרבת בית החשוד העצור.  ממשרד המשפטים נמסר כי בשלב זה החל אל חמדאן לרוץ לעבר הניידת, כשהוא יחף, ובידו סכין מטבח גדולה, שאורכה 29 ס"מ, תורך קריאות "אללה-אכבר". 
אל חמדאן היכה בסכינו מספר פעמים על חלונות הניידת וניסה לפתוח את הדלתות. בעקבות כך פתח אחד השוטרים את דלת הניידת וביצע ירי באוויר על מנת להרתיעו.  
מפני שלא הושגה ההרתעה, יצא שוטר מהניידת לעבר אל חמדאן על מנת לגרום לו לעזוב את הסכין בה אחז. השוטר ירה באל חמדאן ירייה אחת, בעקבותיה הוא התמוטט ובהמשך נפטר.
ממשרד המשפטים נמסר כי מעדויות הנוכחים בניידת, בהם גם קרוב משפחתו של המנוח, וניתוח גלי הקשר של המשטרה ושל מגן דוד אדום, עולה כי לא נפל כל פגם בפעולת פינוי אל חמדאן מהזירה והעברתו לטיפול רפואי באמבולנס של מד"א, ומשם לבית החולים וכי אלה נעשו במהירות האפשרית ולכן הוחלט לגנוז את תיק החקירה.