יש עתיד ממשיכה להיאבק בכל כוחה בהסכם הקואליציוני שהתגבש, והפעם הם עוברים גם למישור המשפטי.

 ח"כ יעל גרמן וח"כ קארין אלהרר הגישו הבוקר (רביעי)  באמצעות היועצים המשפטים של המפלגה, בג"צ בשם מפלגת 'יש עתיד', כנגד "התופעה הלא חוקתית", לדבריהם,  של מינוי סגן שר במעמד של שר הבריאות.


"אשמח עם גדולי התורה יתנו היתר". גרמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90 
 
"הבג"צ היום בא להדגיש כי בראש המשרד בכלל ובפרט במשרד הבריאות צריך לעמוד שר במשרה מלאה, על כל הסמכויות הנובעות מכך." אמרה ח"כ גרמן בעת הגשת הבג"צ והוסיפה: "אשמח מאוד אם מועצת גדולי התורה תיתן היתר לח"כ ליצמן להיות שר ולא סגן שר. יהיה בכך הישג גדול למדינה בכלל ולמשרד הבריאות בפרט, ולא – יש למנות למשרד הבריאות שר במשרה מלאה".

 "איך מצפים שיקיים עבודתו כראוי כאשר הוא סגן שר ולא שר?"
 
 גם ח"כ קארין אלהרר התריעה כי המהלך עלול לפגוע בציבור : "מינוי של ח"כ ליצמן כסגן שר הבריאות פוגע בייצוג המשרד בעניינים בוערים בישיבות ממשלה .איך אנחנו מצפים שיקיים את עבודתו כראוי כאשר הוא סגן שר ולא שר? לא ניתן לממשלה החדשה בראשותו של נתניהו לקחת את המדינה אחורה. לא ניתן לבריאות הציבור להיפגע בגלל הסכמים קואליציוניים" .
 

כזכור, בתחילת השבוע פנתה 'יש עתיד' לרה"מ נתניהו בדרישה למנות שר במשרה מלאה למשרד הבריאות . זאת על רקע ההסכם הקואליציוני שנחתם עם יהדות התורה על פיו ייכנס לתפקיד ח"כ ליצמן תחת ההגדרה של סגן שר, דבר שעלול לפגוע, לדבריהם,  ביכולת לסייע ולטפל במערכת הבריאות בצורה הטובה ביותר. בקשה זו באה על רקע פסק דין שניתן בנושא בבג"ץ שהוגש בשנת 2009 ובוא התריעו שופטי העליון כי המוסד של מינוי סגן שר לתפקיד שר הוא פסול, וכי פסק דין זה יהווה תמרור אזהרה לעתיד.