היום (רביעי) הוגשו כתבי אישום כנגד ארבעה מהמתפרעים בהפגנת יוצאי אתיופיה בראשית השבוע בתל אביב.  



כתבי האישום הוגשו בבית משפט השלום בתל אביב, והם מייחסים לנאשמים עבירות של תקיפת שוטרים או ניסיון לתקוף שוטרים.



בכתב האישום נטען כי לאחר ההתקהלות ללא רישיון ביום ראשון האחרון, בצומת הרחובות בגין וקפלן, ולאחר שחסמו את התנועה למשך כשלוש שעות בנתיבי איילון, צעדו המתקהלים לכיוון כיכר רבין.
 

בהיותם בכיכר השליכו המתקהלים ברזלים, אבנים ובקבוקי זכוכית לעברם של השוטרים וכן כן טיפסו אל מרפסת בניין העירייה שם נהדפו על ידי כוחות המשטרה.

שוטרים נפצעו וספגו פגיעות ראש
 
עוד נטען בכתב האישום כי במסגרת ההתפרעות, זרקו המתקהלים לעבר פניהם של השוטרים תבלינים חריפים, הפכו ניידת סיור שחנתה במקום והציתו מספר פחים. כתוצאה מהתנהגות המתקהלים נפצעו שוטרים וחלקם ספגו פגיעות ראש.
 
כתבי האישום מיוחסים למיגבה לקאו, תושב בת-ים בן 36, אשר הכה שוטר בגבו באמצעות אגרוף, ונעץ אצבעותיו בחוזקה בעינו של שוטר אחר, בניסיון להתנגד למעצר והוא מואשם בתקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות ובהתפרעות.
 
סינטיאבו זגיה, תושב מעלה אדומים בן 21, אשר יידה אבנים לעבר השוטרים, ודחף וקלל את השוטר שניסה לעצור אותו, מואשם בניסיון תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, התפרעות והתנגדות למעצר.
 
התביעה מאשימה גם את עמנואל גנפור, תושב חדרה בן 24, ואברהם ברהה, תושב לוד בן 22, אשר יידו אבנים לעבר שוטרים בעבירות של ניסיון תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות ובהתפרעות