רות דוד, פרקליטת מחוז ת"א לשעבר, היא החשודה שנעצרה בחשד למעורבות בפרשת עו"ד רונאל פישר, כך הותר היום (רביעי) לפרסום.



הידיעה על מעצרה הכתה בתדהמה את עולם המשפט, שידע כי דוד עבדה במשרדו של פישר, אולם מעורבותה בפלילים עשויה להיות בעלת השלכות דרמטיות למערכת המשפט. במקביל לחקירתה של רות, נחקרו במח"ש שני עורכי דין נוספים ובכיר בתחום הרפואה. ארבעתם נחקרים בחשד לשיבוש מהלכי משפט.

דוד נעצרה ונחקרה נחקרה אתמול בחשד למעורבות בפרשת פישר, בביצוע עבירות של שיבוש מהלכי חקירה ועבירות של טוהר המידות.

אתמול אחר הצהריים עוכבה לחקירה עורכת הדין במשרד בו היא עובדת. במח"ש בוחנים את האפשרות כי תשמש החשודה כעדת מדינה בפרשה.

בעבר כבר פורסם רבות אודות הקשר המיוחד שבין הפרקליטה לעו"ד פישר, אולם הפעם מדובר על פי החשד בקשר בעל מאפיינים פליליים. במח"ש חושדים כי הפרקליטה היתה מודעת למרבית המהלכים שביצע עו"ד פישר בהקשר לקצין המשטרה לשעבר, רפ"ק ערן מלכה, וכן לעבירות השוחד ששמו נקשר אליהם.

עוד חושדים במח"ש כי הפרקליטה קיבלה במקרה אחד לפחות מידע מעו"ד פישר שהגיע דרך רפ"ק מלכה, אודות חקירה רגישה המתנהלת בלה"ב 433 ובעקבות כך יצאה מחוץ לגבולות ישראל כדי לפגוש את החשוד שנגדו התנהלה החקירה כדי לעדכן אותו לכאורה בפרטים.

"יהיו עוד נחקרים ועצורים לא מעטים"

כזכור, בסוף השבוע שעבר נעצרו בשנית עו"ד פישר והקצין מלכה וכן עובדת משרדו של פישר, שהפכה שעות אחדות לאחר מעצרה לעדת מדינה בתיק והיא שוחררה לביתה עם תום חקירתה.

באותו ערב נודע כי הצליחו החוקרים לפצח את הקוד הסודי במכשיר הנייד של פישר שהוחזק ברשותם כשמונה חודשים. בעקבות השילוב בין ההתרחשויות מחד, עדותה של עדת המדינה בתיק ומאידך המידע שנחשף עם פיצוח מכשיר הטלפון הנייד של עו"ד פישר, ביצעו החוקרים חקירות סמויות ומיד לאחר מכן עצרו לחקירה גם את איש התקשורת הבכיר לשעבר עופר נמרודי. בתום חקירתו שוחרר נמרודי בתנאי מעצר בית עד ליום חמישי.

לאחר שחרורו מיהרו החוקרים לבצע את מעצרה של הפרקליטה הבכירה ולהבהילה לחקירה במשרדי המח"ש. חוקרי המח"ש יבדקו חשדות שעלו לפיהן בתקופת כהונתה בתפקידים רגישים ניפקה מידע או הטיבה בתיקים האמורים עם עו"ד פישר או מי מלקוחותיו.

למרות שלאחרונה עלתה האפשרות לפיה יחתמו חוקרי מח"ש על הסכם עד מדינה עם הקצין הבכיר מלכה, נדמה כי במקרה זה כיוון שהחקירה מתנהלת במח"ש, הכוונה היא שלא להטיב עימו בדין וייתכן כי דווקא לפרקליטה הבכירה יוצע לחתום על הסכם עדת מדינה, כמו שנעשה עם העובדת במשרדו של עו"ד פישר.

במח"ש אישרו את דבר מעצרה של הפרקליטה הבכירה אולם סירבו להרחיב בפרטים. "יהיו עוד נחקרים ועצורים לא מעטים. כמו שציינו התיק הזה מסתבר ימשיך לספק כותרות", אמר גורם במח"ש.