אור אסרף, המטייל הישראלי בן ה-22, שנהרג ברעידת האדמה בנפאל, מובא הערב (רביעי) למנוחת עולמים בבית העלמין ביישוב להבים.


 


אלפי בני אדם הגיעו להלווייתו של אור ז"ל, אשר נחשב למשך תקופה ארוכה כמנותק הקשר היחיד ושלמאמצי החיפוש אחריו גוייסו צוותים רבים, עד אשר נמצא לבסוף באיזור הלנגטנג (האגמים הקפואים), שם התברר כי נהרג ככל הנראה ממפולת סלעים. זעקות השבר נשמעו מכל עבר על קברו הטרי של אור, בעת שנטמן באדמה.

אור אסרף בברכה לאביו לפני מותו



אביו פטריק, אשר הגיע עד לנפאל כדי לחפש את בנו, ספד על הקבר ואמר: "המוות אחז בך כשאתה צועד שמח וטוב לב. מפולת סלעים ברוחב של 300 מטרים הפילה אותך לנהר. היו חסרים לך 100 מטרים כדי להינצל. חבריך לצוות עשו הכל כדי להגיע אליך והם סיכנו את חייהם. בנוף הפסטורלי של ההרים המושלגים בנפאל, והנופים המרהיבים שאהבת, מצאת את מותך בבת אחת ומבלי שסבלת״. 



חברתו, עמית גרינברג, ספדה לאהובה בדמעות: "לא אשכח אותך לעולם. לא אשכח את הנשיקה הראשונה שלנו בלהבים, את החיבור שלנו, את החום והאהבה שזכיתי לקבל ממך". שגריר נפאל בישראל, פרקאל קומר קורסאי אמר: "באנו להעניק כבוד אחרון לאור ולקהילה שליוותה אותו ועזרה לחילוצים בארצנו". חבריו ליחידת אגוז שרו לו את השיר שאהב: "שום דבר לא ישוב למקומו".






אור היה אמור לחזור לישראל ערב יום הזיכרון לחללי צה"ל, אך ברגע האחרון החליט להאריך את שהותו במזרח בעוד שלושה חודשים, צלצל לסוכן הנסיעות שלו, עובדיה הררי, וביקש לשנות את היעד והמועד מאפריל ליולי, סיפר הררי ל"מעריב אונליין" והדגיש: "אור רצה להתבודד ולהיות בטבע לבד". רב היישוב, נפתלי מרינובסקי, ספד ואמר: ״הכנתי אותך לבר מצווה, ופגשתי אותך בבית הכנסת לאחר מבצע צוק איתן, כשריגשת את כולנו כאשר באת לומר ברכת הגומל על כך שחייך ניצלו״.



אסרף ז"ל נלחם בקיץ האחרון במסגרת מבצע צוק איתן ואף נפצע באורח בינוני במהלך אחד הקרבות. הוא הותיר אחריו הורים, פטריק ואורית, אשר ניהלו מאבק הירואי על מנת לגלות מה עלה בגורל בנם, כשהתמונה הקורעת לב של אימו מגיעה עם שלט ענק לנמל התעופה בן גוריון, עם בקשה שמי שיוכל ייצור קשר עם המשפחה, הפכה לתמונה טראגית. כמו כן הותיר אחריו שני אחים, אלה ונדב. 



ארונו של אור אסרף הגיע לישראל אמש, סמוך לחצות והתקבל על ידי צוות זק"א, אשר קרא גם קדיש בשדה התעופה. בסרטון הווידאו המובא כאן נראה אור כשהוא מאחל לאביו מזל טוב במהלך טרק בנפאל.