יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן, אשר התפטר בתחילת השבוע ממשרד החוץ ובחר לשבת באופוזיציה ביחד עם מפלגתו, ישראל ביתנו, פירסם היום (רביעי) סטטוס בפייסבוק המסכם חמש שנות עבודה במשרד החוץ.



"אני מסיים היום את תפקידי כשר החוץ אחרי יותר מ-5 שנים בהן כיהנתי בתפקיד. במהלך השנים הללו הובלנו פעילות דיפלומטית נרחבת בזירות הבינ"ל השונות שהביאו לשיפור מעמדה ותדמיתה של מדינת ישראל בעולם".



ליברמן פירט את מדיניות החוץ של ישראל וציין כי משרדו הוביל "לכיוונים חדשים שהביאו להישגים משמעותיים בזירה הבינלאומית" והוסיף כי עם כניסתו לתפקיד, משרד החוץ הפסיק להיות המשרד לענייני פלסטינים והפך למשרד שעוסק באמת בקידום יחסי החוץ של ישראל".



ליברמן כזכור, הודיע בפתח ישיבת סיעתו כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה המתגבשת. בפתח הצהרתו הוא אמר: "זה לא סוד שבימים האחרונים התלבטנו איך להמשיך הלאה. הדילמה שלנו בסופו של דבר הייתה עקרונות או כיסאות. בחרנו בעקרונות. זכינו במשא ומתן לקבל את משרד החוץ וגם משרד הקליטה. יחד עם זאת, הגענו למסקנה שזה לא נכון מבחינתנו להצטרף כרגע".



ליברמן הוסיף ואמר: "כל מה שאנחנו ראינו בהסכמים עם המפלגות האחרות וגם מה שלא ראינו, הביא אותי למסקנה שמה שעתיד לקום זאת לא ממשלה לאומית, זה לא מחנה לאומי, אלא ממשלה שהיא השתלטות אופורטוניזם. אני יכול להבהיר למה אני מתכוון. מי שזוכר, בשלהי הכנסת הקודמת, הנושא המרכזי בבית הזה נסוב סביב חוק הלאום, מי שזוכר, לחוק הלאום היו כמה גרסאות. פתאום, בכנסת ה-20, הנושא הזה לגמרי לא חשוב, לא קיים". ליברמן אמר כי הקואליציה המסתמנת לא משקפת לדעתו את המחנה הלאומי והוסיף כי היא "בהחלט לא לרוחנו בלשון המעטה".