פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, רות דוד, החשודה בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי משפט בפרשת רונאל פישר, התעלפה הבוקר (שישי) בכניסה לבית משפט השלום בירושלים. זאת, כאשר הובאה לאולם בית המשפט לדיון בהארכת מעצרה.



רגע לפני תחילת הדיון התעלפה דוד ופונתה על ידי אמבולנס לבדיקות בבית החולים שערי צדק בירושלים, ולאחר דיון קצר החליט בית המשפט  לדחות את המשך הדיון בחמש שעות, על מנת  לבדוק את מצבה של דוד. נציג מח"ש טען בדיון כי דוד ניסתה לסכל את הארכת מעצרה, ונהגה כפי שייעצה בעבר לחשודים אחרים, כדבריו, ו"לביים" התעלפות. 
 
במשרד המשפטים ובפרקליטות סוערות הרוחות בעקבות  מעצרה של  דוד, בחשד למעורבות בפרשת רונאל פישר, בביצוע עבירות של שיבוש מהלכי חקירה ועבירות של טוהר המידות.

במח"ש חושדים: דוד קיבלה  מידע מעו"ד פישר שהגיע דרך רפ"ק מלכה
 
פרקליט המדינה שי ניצן, פרסם אגרת לעובדי הפרקליטות וכתב, ״חקירתו ומעצרו של פרקליט לשעבר, ודאי בכיר כל כך, הינם אירועים חסרי תקדים״. גם ארגון הפרקליטים, שמצוי בימים אלו במאבק נגד גוף הביקורת על הפרקליטות, פרסם גם הוא הודעה וכתבו: ״פרשה נדירה זו, ככל שתתברר כנכונה, איננה יכולה להטיל כתם על ציבור שלם של פרקליטים״. 
 
במכתב ששלח פרקליט המדינה, שי ניצן, שלשום  בערב לכל עובדי הפרקליטות נכתב, ״ודאי שמעתם את דבר חקירתה ומעצרה של פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, הממלא את מהדורות החדשות והרשתות. ברור כי אינני יכול לפרט באשר לחקירה, אולם מצאתי לנכון לפנות אליכם נוכח התפתחות זו.  אני ער לכך שאצל רבים מאיתנו מדובר בטלטלה של ממש. חקירתו ומעצרו של פרקליט לשעבר, וודאי בכיר כל כך, הינם אירוע חסר תקדים". 

בעבר כבר פורסם רבות אודות הקשר המיוחד שבין דוד לעו"ד רונאל פישר, אולם הפעם במקרה הנוכחי מדובר,  על פי החשד בקשר בעל מאפיינים פליליים. במח"ש חושדים כי הפרקליטה היתה מודעת למרבית המהלכים שביצע עו"ד פישר בהקשר לקצין המשטרה לשעבר, רפ"ק ערן מלכה, וכן לעבירות השוחד ששמו נקשר אליהם.

עוד חושדים במח"ש כי הפרקליטה קיבלה במקרה אחד לפחות מידע מעו"ד פישר שהגיע דרך רפ"ק מלכה, אודות חקירה רגישה המתנהלת בלה"ב 433 ובעקבות כך יצאה מחוץ לגבולות ישראל כדי לפגוש את החשוד שנגדו התנהלה החקירה כדי לעדכן אותו לכאורה בפרטים.